دومین نمایشگاه بزرگ کتاب شهریار گشایش یافت
دومین نمایشگاه بزرگ کتاب شهریار گشایش یافت

شهریاریها : دومین نمایشگاه بزرگ کتاب شهریار با عنوان “یار مهربان” با حضور مسئولان شهرستانی و اهالی فرهنگ گشایش یافت. به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و با حضور ائمه جمعه، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، اعضای شورای شهر و جمعی […]

ketabشهریاریها : دومین نمایشگاه بزرگ کتاب شهریار با عنوان “یار مهربان” با حضور مسئولان شهرستانی و اهالی فرهنگ گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و با حضور ائمه جمعه، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، اعضای شورای شهر و جمعی از اهالی فرهنگ شهریار، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دومین نمایشگاه بزرگ تازه های کتاب و عرضه محصولات فرهنگی با عنوان “یارمهربان” در محل مهدیه آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) این شهرستان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم حسین عرب نژاد ضمن تاکید بر فواید و تاثیرات بسیار مثبت کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف نهادها و دستگاه های فرهنگی، اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان است.

ارائه جدیدترین کتب و محصولات فرهنگی در 70 غرفه متنوع

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار عنوان کرد: در این راستا با همکاری موسسه قرض الحسنه و تعاونی حامیان ولایت اندیشه، نمایشگاه بزرگ عرضه کتاب و محصولات فرهنگی برای دومین سال پیاپی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی نسل جوان با آثار مثبت این فرهنگ پسندیده در شهریار برپا شد که تازه ترین محصولات فرهنگی و انتشاراتی را در 70 غرفه متنوع به نمایش می گذارد.

این مسئول از تخفیف 20 درصدی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ارائه تخفیف در عرضه کتب نمایشگاه، نشان از این مهم دارد که توجه به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر مادیات و منافع مالی ارجحیت دارد و موجب ترغیب بیشتر بازدیدکنندگان برای انس با کتاب خواهد شد.

عرضه 30 هزار و 864 جلد کتاب در نمایشگاه شهریار

وی ادامه داد: این نمایشگاه در مجموع بیش از 30 هزار و 864 جلد کتاب در موضوعات مختلف از جمله تخصصی، علمی، دانشگاهی، آموزشی، تاریخی، ورزشی، ادبیات، سیاسی، اقتصادی و … را به شهروندان و بازدیدکنندگان ارائه می کند.

عرب نژاد برپایی نمایشگاه هایی از این دست را در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ متعالی کتاب و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت برشمرد و با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگسازی در جامعه، متذکر شد: اطلاع شهروندان از میزان استقبال و حضور مسئولان، امکانات و ظرفیتهای موجود، دسترسی به کتب تخصصی کمیاب در زمینه های مختلف و…. زمینه ساز حضور حداکثری آنان در نمایشگاه و آشنایی با تالیفات جدید و دیگر محصولات فرهنگی خواهد بود.

بزرگترین معجزه دین اسلام، کتاب است

در ادامه مراسم نیز حجت الاسلام سید احمد سادات رسول عنوان کرد: بزرگترین و پیچیده ترین معجزه دین اسلام، کتاب است، کتابی که در دنیای پیشرفته امروز و در مقابل تمام تکنولوژیهای نوین، به عنوان محکمترین سند علمی، فکری، فرهنگی و… دین اسلام محسوب می شود و بسیاری از علومی که دانشمندان امروز تازه به آن دست یافته اند، قرنها پیش در این معجزه الهی مطرح شده بود.

امام جمعه باغستان افزود: در ارزش کتاب همین بس که بارها در قرآن کریم به آن اشاره شده و خداوند متعال نیز به قلم و آنچه که می نگارد، قسم یاد کرده است اما باید به این نکته توجه داشت که همانقدر که کتاب در تکامل انسان نقش دارد، در انحراف انسان نیز تاثیرگذار است لذا توجه و نظارت بر محتوای کتب بسیار حائزاهمیت است.

این مسئول یادآور شد: اگر کتاب نبود بسیاری از شخصیتهای برجسته دنیا، فرهنگ عاشورا، اکابر و بزرگان دین ناشناخته می ماندند و تجارب و افکار متعالی آنان نسل به نسل منتقل نمی شد.

کتابها باید افکار مناسب را به جامعه منتقل کنند

وی تاکید کرد: متولیان فرهنگ به ویژه در امور نشر کتاب، باید دقت داشته باشند که کتابها افکار مناسب را به افراد جامعه به ویزه نسل جوان و نوجوان کشور منتقل کنند چراکه امروز دشمنان اسلام و این نظام مقدس اسلامی با ابزارهای فرهنگی در پی جذب نسل جوان هستند و ما نیز باید با ابزاری مشابه اما قدرتمندتر به مقابله با این فتنه ها و توطئه ها بپردازیم.

گفتنی است؛ دومین نمایشگاه بزرگ کتاب شهریار، از امروز تا تاریخ 15 آذرماه جاری همه روزه از ساعت 10 الی 19 در محل مهدیه آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) پذیرای علاقمندان به کتاب و محصولات فرهنگی است.