۳۸ هزار ورزشکار در شهریار بیمه شدند
۳۸ هزار ورزشکار در شهریار بیمه شدند
شهریاریها - رئیس ورزش و جوانان شهرستان شهریار با اشاره به ارتقای ۶ سانتی‌متری سرانه‌ ورزشی شهرستان در سال جاری گفت: ۳۸ هزار ورزشکار در شهرستان شهریار به همراه بیمه ورزشی ساماندهی شده است.

به گزارش شهریاریها ،مجید هاشملو در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به افزایش 6 سانتی‌متری سرانه‌ ورزشی در این شهرستان، اظهار داشت: چالش‌های زیادی در سال‌های اخیر در مورد جذب اعتبارات حوزه عمرانی ورزش شهرستان وجود داشت که با برنامه‌ریزی مناسب پروژه جدیدی برای ورزش تعریف نشد.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پای‌کار آورده‌ایم افزود: در سال جاری 22 میلیارد تومان اعتبار دولتی جذب پروژه‌های ورزشی شهریار شد که رشد دو برابری جذب اعتبارات در سال جاری را نشان می‌دهد‌.

رئیس ورزش و جوانان شهریار با اشاره به ساماندهی 38 هزار ورزشکار با بیمه ورزشی در این شهرستان تصریح کرد: ورزش‌های همگانی و پیاده‌روی خانوادگی در تمامی مناسب‌های ملی و مذهبی در نقاط مختلف و روستاهای شهرستان شهریار انجام شده است.

هاشملو با بیان اینکه 876 مرتبه میزبان مسابقات ورزشی در شهرستان شهریار بودیم ابراز داشت: 564 مرتبه ورزشکاران شهریاری به مسابقات مختلف در کشور اعزام شده‌اند.

وی به برگزاری 278 برنامه متنوع فرهنگی در شهرستان شهریار اشاره کرد و افزود: 201 سالن ورزشی دولتی و خصوصی در شهریار میزبان ورزشکاران و علاقه‌مندان هستند.

رئیس ورزش و جوانان شهریار در ادامه با تأکید بر ساخت اماکن و فضاهای ورزشی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ طبق سیاست‌ها و نیازهای ورزش شهرستان گفت: درگذشته فعالیت ورزش تیر و کمان در شهرستان شهریار وجود نداشت که خوشبختانه در حال حاضر این ورزش در شهرستان شکوفا و در تیم ملی عضوی از ورزشکار شهریاری افتخار آفرینی می‌کند.

هاشملو به شناسایی 1700 ورزشکار در پایگاه‌های استعدادیابی رشته‌های تخصصی ورزشی اشاره و تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی شهرستان شهریار فاقد شناسه ملی و وجاهت حقوقی بودند که این مشکل در ماه‌های اخیر مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد سیاسی در هیئت‌های ورزشی شهرستان فعالیت می‌کردند گفت: با ساماندهی هیئت‌های ورزشی نخبگان ورزشی و مدال‌آوران هیئت‌های ورزشی شهرستان را برعهده گرفته و اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است‌.

رئیس ورزش و جوانان شهریار در ادامه به رشد 3 برابری برگزاری مسابقات در شهرستان شهریار اشاره کرد و افزود: فعالیت برخی سالن‌های ورزشی در بازه زمانی 8 صبح لغایت 16 تعطیل و یا نیمه تعطیل است که به دنبال برگزاری مسابقات در این بازه زمانی هستیم‌.

هاشملو با بیان اینکه آمایش سرزمینی برای توزیع سرانه‌های ورزشی در شهرستان شهریار وجود ندارد اضافه کرد: بیش از 50 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی در حوزه ورزش شهرستان شهریار سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین تصریح کرد: برخی چالش‌های محلی و منطقه‌ای منجر به عقب‌گرد حضور سرمایه‌گذاران حوزه ورزش می‌شود که این مهم باید آسیب‌شناسی و راه برای سرمایه‌گذاران هموار شود.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان شهریار در پایان به مکاتبات متعدد برای تسهیل پرداخت وام ازدواج از سوی بانک‌های عامل اشاره و خاطرنشان کرد: بانک‌ها طبق اساسنامه هیچ‌گونه فرمان‌برداری در پرداخت تسهیلات از دیگر نهادها ندارند.