رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی که گاهاً اصطلاح ریپورتاژ را نیز با خود یدک می‌کشد، روشی از برندسازی و بازاریابی اینترنتی بوده که باعث می‌گردد در دنیای وب شناخته تر شوید.

حتما شما نیز سایت‌هایی را مشاهده کرده‌اید که علاوه بر موضوع سایت، به موضوعاتی پرداخته‌اند که ممکن است وابستگی موضوعی زیادی به موضوع سایتشان نداشته باشد اما این کار را به قدری با دقت و ظرافت انجام داده‌اند که به راحتی مخاطب را جذب محتوای رپورتاژ آگهی می‌کنند.

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.

تعریف اول رپرتاژ آگهی از وب سایت لینک سازی : رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی دقیقا چیست  و به چه معناست ؟ به زبان ساده باید بگوییم که منظور از تبلیغ رپورتاژ این است که تبلیغ شما در قالب تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شود.

» تعریف دوم به نقل از وب سایت ویرلن : رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی ( PR ) یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند.رپرتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند .

رپرتاژ آگهی درواقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس میباشد.

همه تعاریف درست هستند اما خوب ما در این جا به یک تعریف ساده تر نیز می پردازیم :

» تعریف سوم رپورتاژ آگهی چیست ؟

تعریف رپورتاژ یا رپرتاژ : رپورتاژ اگهی و رپرتاژ اگهی در واقع یک واژه هستند که در اصل واژه اصلی رپرتاژ است ، به هر جهت هر دو کلمه ” رپرتاژ ” یا ” رپورتاژ “در وب دیده میشود ، هر دوی این کلمه ها در اصل یک نوع آگهی تبلیغاتی هستند که در قالب یک نوع گزارش یا نوشته بی طرفانه ارائه میشوند

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا برای سال ۱۹۴۵ است و در واقع در سال ۱۹۴۵ این لغت به دایره لغات اضافه شده است ، تاریخچه دقیق این لغت در ایران میشخص نیست اما در چند سال گذشته مخصوصا یکی دو سال گذشته ظاهرا در ایران این شیوه تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته است .

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و مخصوصا شیوه رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به صورت رپورتاژ اگهی اینترنتی است.

انواع رپورتاژ : همان طور که گفتیم رپورتاژ دارای انواع مختلفی هست اما از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی میتونیم به : رپورتاژ آگهی رسانه ای مثل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی اشاره کنیم.

هدف از رپورتاژ اگهی :

رپورتاژ آگهی های اینترنتی یا رپرتاژ خبری ، یکی از بهترین شیوه تبلیغاتی آنلاین در جهان میباشند . در این روش تبلیغات، یک متن تبلیغاتی بصورت گزارش یا مصاحبه و یا معرفی محصولات و خدمات در معتبرترین سایت ها منتشر میشود .

اصولا در رپورتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی میشوند و در رپورتاژ اگهی های اینترنتی علاقه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز قرار داده میشود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل میباشد.

رپورتاژ آگهی ها معمولا تبلیغاتی هستند که  بصورت خبر منتشر میشود ، بنابراین باعث توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد و همچنین بدلیل اینکه خبر در سایت های معتبر منتشر شده ، کاربران اعتماد بیشتری به شخص یا برند خواهند داشت .

علاوه بر تاثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان ، رپرتاژ آگهی از نظر ارتقاء رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار مورد توجه است . دلیل آن هم این است که در بخش هایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغات دهنده لینک میشود .

جهت سفارش و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.