حوزهٔ انتخابیه شهریار، قدس و ملارد یکی از حوزه‌های استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. این حوزه به مرکزیت شهریار ۱ نماینده دارد.

این حوزه تا قبل از دوره ششم با شهرستان رباط کریم جمعا یک نماینده داشتند و پس از جدا شدن دو شهرستان در سال ۱۳۷۱، از دوره ششم نمایندگان مستقل از ۲ حوزه انتخاب شدند.

 

دورهٔ اول

موسی زرگر ، دومین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی

موسی زرگر (زادهٔ ۱۳۱۴ شهریار – درگذشته ۲۲ اسفند ۱۳۹۸) دومین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (در آن دوره: وزیر بهداری و بهزیستی) جمهوری اسلامی ایران بود که از تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۸ تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تصدی این منصب را به عهده داشت.

او در زمان حیات عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی، درمانی تهران و مدیر گروه جراحی دانشکدهٔ پزشکی این دانشگاه بود.

وی همچنین نمایندهٔ ادوار اول (شهریار) دوم و پنجم (تهران) مجلس شورای اسلامی بود. وی در ۲۲ اسفندماه ٩٨ بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت.

دورهٔ دوم

سید عباس میرحیدری

دورهٔ سوم

احمد محمود رباطی

احمد محمود رباطی زاده ۱۳۳۴ نصیرآباد ، سیاست‌مدار، نماینده سابق دورهٔ سوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شهریار و رباط کریم بود.

دورهٔ چهارم

حسن قشقاوی ، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران

دورهٔ پنجم

حسین عسگری

دورهٔ ششم

محمدعلی کوزه‌گر

محمدعلی کوزه‌گر (زادهٔ ۱۳۳۴ در نور) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شهریار در دورهٔ ششم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

دورهٔ هفتم

ابوالفضل کلهر

ابوالفضل کلهر (زادهٔ ۱۳۳۳ در شهریار – درگذشته ۲۴ مهر ۱۳۹۶ در شهریار) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شهریار در دورهٔ هفتم مجلس شورای اسلامی بود.

وی که کمی قبل دچار بیماری کلیوی شده بود پس از بستری در بیمارستان سینای تهران و برای انجام عمل پیوند کلیه ، عصر ۲۲ مهر ۱۳۹۶ به کما رفت و سرانجام در عصر دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

پیکر وی صبح روز چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ پس از تشییع در امامزاده اسماعیل شهریار دفن شد.

دورهٔ هشتم

حسین گروسی

دورهٔ نهم

حسین گروسی

حسین گروسی (زادهٔ ۱۳۴۳ در بیجار) نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شهریار، شهر قدس و ملارد در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.

دورهٔ دهم

محمد محمودی شاه‌نشین

محمد محمودی شاه‌نشین، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم در شهریار، قدس و ملارد حضور داشت و توانست در مرحله دوم انتخابات با کسب ۸۱٬۸۲۶ رأی از مجموع ۱۳۳٬۸۷۱ رأی مأخوذه صحیح، وارد مجلس دهم شود. شورای نگهبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس اسلامی صلاحیت وی را تایید نکرد.

دورهٔ یازدهم

حسین حق وردی