استعلام کالابرگ فجرانه با کد دستوری موبایلی و برنامه شما
استعلام کالابرگ فجرانه با کد دستوری موبایلی و برنامه شما
شهریاریها - تنها راه اطلاع افراد از تحت شمول طرح بودن، واریز مرحله دوم و یا استعلام میزان باقی مانده کالابرگ الکترونیکی فجرانه استفاده از برنامه شما یا کد دستوری موبایلی است.

به گزارش شهریاریها ،بهروز رحیم‌زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه، نرم‌افزار شما و کد دستوری موبایلی #۱۴۶۳*۵۰۰* را در نظر گرفته است که باید با استفاده از تلفن همراه سرپرستان خانوار مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه را در راستای تقویت سبد غذایی خانواده‌های زیر شمول دهک‌های یکم تا هفتم برنامه‌ریزی کرده است، افزود: اطلاع از تحت شمول طرح قرار گرفتن و یا استعلام میزان کالابرگ باقی مانده در حساب سرپرستان خانوار تنها از همین ۲ روش مورد اشاره امکان‌پذیر است و مردم باید مراقب کلاهبرداری‌های احتمالی باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به مواردی از اقدام‌های مجرمانه در این زمینه در چند روز گذشته از جمله فرستادن پیامک‌های جعلی با سرشماره‌های متفرقه و غیررسمی با هدف سودجویی و کلاهبرداری به برخی افراد، از مردم خواست تا در این زمینه هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: مردم از پاسخ به پیامک‌های ناشناس و ورود به لینک‌های ارسالی احتمالی به جد خودداری کنند و خبرهای مرتبط را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

رحیم‌زاده یادآور شد: طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه سه ماهه است که مرحله نخست ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار در ۱۷ بهمن شارژ شد، ۱۷ اسفند نیز مرحله دوم انجام گرفت و مرحله سوم نیز ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت سبد معیشتی شامل ۱۱ قلم کالا را با میزانی مشخص تعریف و قیمت‌گذاری کرده است که این کالاها در یک سال گذشته به طور طبیعی همراه با تورم افزایش قیمت داشتند و از این رو تفاوت قیمت آنها را دولت تا سقف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان کرد: سرپرستان خانوار در صورت تمایل می‌توانند برای استفاده از کالابرگ الکترونیکی فجرانه به چهار هزار فروشگاه‌ طرف قرارداد مراجعه و نسبت به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خود اقدام کنند که تفاوت قیمت کالاها با مدت مشابه سال گذشته در قالب یارانه مشمول حمایت دولت شود.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان “طرح فجرانه” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است و تا ۱۷ اردیبهشت‌ سال آینده ادامه خواهد داشت.

در طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.