بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران
بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران
مجله شهریاریها - دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های مفید و مفرح است که انجام آن در مسیری مخصوص با منظره‌ای جذاب و تجهیزات مناسب این ورزش لذت بیشتری دارد.

در شهر تهران مسیرهای مختلفی برای علاقه‌مندان به این ورزش طراحی شده است که دوچرخه سواران بسته به موقعیت خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. کدام یک از مسیرهای دوچرخه سواری در تهران استانداردهای لازم را دارند؟ ویژگی مسیرهای اختصاصی دوچرخه سواری چیست؟ چند مسیر مخصوص دوچرخه‌ سواری بانوان در تهران وجود دارد؟

بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران واقع در بزرگراه حقانی، بالاتر از تقاطع رسالت است. در این بوستان و مسیر دوچرخه سواری صرفا بانوان اجازه حضور دارند، بنابراین نیازی به حجاب برای حضور در آن نیست.
باشگاه جامین یکی از مسیرهای دوچرخه سواری در تهران
در باشگاه مخصوص دوچرخه سواری جامین، امکانات ورزشی متعددی برای تفریح و ورزش وجود دارد و انجام این ورزش در آن، زیر نظر مربیان متخصص و حرفه‌ای انجام می‌شود. باشگاه جامین در بزرگراه بابایی شرق به غرب و روبه‌روی شهرک امید قرار دارد.

بوستان پیروزی
پارک یا بوستان پیروزی واقع در محله حافظیه و جنب بزرگراه یاسینی از دیگر مسیرهای دوچرخه سواری شرق تهران است که هر چند فاقد مسیر اختصاصی دوچرخه سواری است اما به دلیل آسفالت مناسب و خلوتی بعضی مسیرها، دوچرخه سواری در آن راحت است.

جاده لشگرک
بعضی مناطق مانند جاده لشگرک، هر چند مسیری سخت دارند اما دوچرخه سواری در آن‌ها لذت بخش است. این مسیر کوهستانی است و از خیابان استخر به سمت شمیرانات امتداد دارد و در طول مسیر شیب زمین به مرور بیشتر می‌شود.

بوستان صبا
بوستان صبا یکی دیگر از پارک‌های شرق تهران است که برخلاف بسیاری از مسیرهای دوچرخه سواری چندان بزرگ و طولانی نیست اما به دلیل اختصاصی بودن، مناسب انجام این ورزش است و یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است.

پارک جنگلی سرخه حصار
پیست دوچرخه سواری این پارک یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است که به دلیل کوهستانی بودن، مورد علاقه و توجه حرفه‌ای ها در این ورزش هم هست.

پارک لویزان
پارک لویزان یا پارک جنگلی شیان در بلوار هنگام واقع شده است. این مسیر دوچرخه سواری یک تپه مرتفع و مسیری صاف دارد و اگر غرب آن را برای ورزش انتخاب کنید، مسیر کوهستانی و دارای شیبی تند می‌شود.

پیست الهام
پیست الهام، واقع در پارکی به همین نام در انتهای بلوار فردوس اولین منطقه مناسب دوچرخه سواری در غرب تهران است. این مسیر نسبتا طولانی و مجهز است و بسیاری از ساکنین غرب آن را برای دوچرخه سواری انتخاب می‌کنند.

پیست نرگس
در غرب تهران هم مانند شرق، مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه سواری بانوان وجود دارد و یکی از آن‌ها پیست نرگس است. این بوستان هم مختص به خانم‌ها است و بعد از ورود به آن می‌توانید حجاب خود را بردارید.

دریاچه چیتگر
یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران در اطراف دریاچه چیتگر، یکی دیگر از مسیرهای مناسب این ورزش در غرب تهران است. با رکاب زنی در اطراف این دریاچه می‌توانید از منظره زیبای دریاچه لذت ببرید.
بوستان نهج البلاغه
این بوستان علاوه بر دوچرخه سواری، پیست‌های مخصوص پیاده‌روی دارد و مسیرهای دوچرخه سواری آن هم به چند تراست و پیست با طول‌های مختلف تقسیم می‌شود.
شمال تهران به دلیل آب و هوای خوب اما کوهستانی بودن و شیب زمین برای دوچرخه سواری کمی سخت است.

بوستان نیاوران
بوستان نیاوران یا پارک نیاوران، معروف‌ترین پارک شمال تهران و دارای مسیری مناسب، کوهستانی با آب و هوای عالی برای دوچرخه سواری است.

دارآباد
دارآباد یکی از سخت‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران است که به کوه منتهی می‌شود و بخش‌هایی که روی کوهستان هستند شیبی تند دارند.

پیست آزادگان
پیست آزادگان یکی از پارک‌های بزرگ و مهم جنوب تهران، واقع در سه راه افسریه ست که به دلیل قرارگیری در کمربندی آزادگان به این نام شناخته می‌شود. مسیرهای دوچرخه سواری در تهران و این بوستان بسیار زیبا است و در کنار دوچرخه سواری می‌توان از فواره آب موزیکال، دریاچه بزرگ و مناظر فوق العاده اطراف هم لذت برد.
مجموعه ورزشی تختی
مسیر دوچرخه سواری این مجموعه آنقدر حرفه‌ای و استاندارد است که بیشتر تیم‌های دوچرخه سواری قبل از مسابقات در آن تمرین می‌کنند.