وضعیت مسکن مهر تهرانیها
وضعیت مسکن مهر تهرانیها

شهریاریها : در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و نیز مسکن و شهرسازی استان تهران تقی رضایی، مدیر کل سابق شهرسازی و مسکن استان تهران آماری چند از عملکرد خود طی ۱۴ ماه فعالیت در این سمت را عنوان کرد. به گفته رضایی، قبل از سال ۹۰، ۱۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی […]

شهریاریها : در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راه و نیز مسکن و شهرسازی استان تهران تقی رضایی، مدیر کل سابق شهرسازی و مسکن استان تهران آماری چند از عملکرد خود طی ۱۴ ماه فعالیت در این سمت را عنوان کرد.

به گفته رضایی، قبل از سال ۹۰، ۱۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

وی با بیان این‌که در فاز بعدی ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در اسلامشهر افتتاح شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح در استان تهران داریم که برای افتتاح آن‌ها منتظر هماهنگی مسوولان کشوری هستیم.

مدیر کل سابق شهرسازی و مسکن استان تهران با اعلام این‌که در حال حاضر با در نظر گرفتن زمین، در تدارک ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران هستیم.

او با اشاره به پروژه مسکن ویژه تهران گفت: ۵۰ هکتار زمین در اراضی هواپیمایی در منطقه تهرانسر برای آماده‌سازی واحدهای طرح مسکن ویژه تهران در نظر گرفته و این کار محقق شد؛ ضمن آنکه رسانه‌ها در این زمینه و برای پیشبرد این طرح همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: هیچ گونه نگرانی برای زمانی که متقاضی مراجعه کند، نداریم زیرا قطعا پاسخگوی نیازهای استان در زمینه مسکن هستیم.

مدیر کل سابق شهرسازی و مسکن استان تهران در ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه مسکن ویژه تهران گفت: برای این پروژه بالغ بر دو هزار واحد پی‌ریزی شده است.

رضایی افزود: در حالی که متقاضیان ما برای این طرح دو هزار نفر هستند اما چهار هزار واحد پی‌کنی انجام می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: برای اولین بار درآمدهای شهرسازی استان استان تهران محقق شده است به طوری که در شش ماهه اول امسال ۱۳۰ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده را محقق کردیم.

مدیر کل سابق شهرسازی و مسکن استان تهران اعلام کرد: ‌۵۰ درصد از درآمدهای شهرسازی استان تهران برای زیرساخت‌های مسکن مهر در کل کشور هزینه می‌شود.

رضایی همچنین یادآور شد: در مدت ۱۴ ماه که مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران بودم، تعداد ۴۵۱ پرونده با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان در جریان افتاد که از این بین ۱۴۹ پرونده به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مختومه شده است.

وی ادامه داد: ۱۹۶ پرونده نیز در این مدت علیه سازمان تشکیل شد که پرونده‌هایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در این زمینه مختومه شدند.

او به پرونده ویژه شهرک ژاندارمری که علیه اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران تشکیل شده و نگرانی‌هایی بوجود آورده بود اشاره کرد و گفت: با همکاری تمام ارگان‌ها طی هفته‌های گذشته حکمی که علیه سازمان در جلسه بدوی صادر شده بود با ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به نفع ما تمام شد.

رضایی همچنین به مسکن مهر در استان تهران اشاره کرد و با بیان این‌که اعتبار جذب شده در این حوزه نشان دهنده میزان پیشرفت فیزیکی کار است گفت: ‌ روزی که من در این منصب منصوب شدم، نازک کاری ۲۳ هزار و ۷۶۷ واحد مسکن مهر از صد هزار واحد شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تمام شده بود.

وی ادامه داد: امروز که از این سمت کنار می‌روم، نازک کاری ۵۲ هزار و ۵۰۲ واحد به ارزش هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان پایان یافته است.

مدیر کل سابق شهرسازی و مسکن استان تهران در پایان آیه‌ای از قرآن مجید تلاوت کرد و با گفتن معنای آنکه «پروردگارا تو هر که خواهی عزت بخشی و از هر که خواهی بگیری، تنها تو به هر چیز توانایی» از حاضرین و همکاران خود تشکر کرد و به آن‌ها گفت: همه ما شامل حال این آیه خواهیم شد.