هرساله 2000 دانش آموز جدید به مدارس قدس وارد می شوند
هرساله 2000 دانش آموز جدید به مدارس قدس وارد می شوند

شهریاریها : فرماندار قدس گفت  سالانه دو هزار دانش آموز جدید به مدارس این شهرستان وارد می شوند و درس می خوانند که باید همزمان با افزایش تعداد آنها، میزان ارائه خدمات نیز ارتقا یابد. ناصر آذریفر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که قدس مهاجر پذیر است و هرساله حدود دو هزار […]

IMG15463900شهریاریها : فرماندار قدس گفت  سالانه دو هزار دانش آموز جدید به مدارس این شهرستان وارد می شوند و درس می خوانند که باید همزمان با افزایش تعداد آنها، میزان ارائه خدمات نیز ارتقا یابد.

ناصر آذریفر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که قدس مهاجر پذیر است و هرساله حدود دو هزار دانش آموز جدید به این شهرستان اضافه می شود، اظهار داشت: این تعداد دانش آموز جدید نیازمند 500 کلاس آموزشی جدید هستند که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی این امر میسر نیست.

وی با اشاره به  بازگشایی مدارس افزود: تصمیم بر این شد که مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی93-92 را در مدرسه شاهدی که مزین به نام یک شهید والامقام است برگزار شود.
این مسئول عنوان کرد: شهرستان قدس با جمعیتی بیش از 350 هزار نفر، 53 هزار نفر دانش آموز دارد، با توجه به افزایش تعداد جمعیت دانش آموزان به دلیل مهاجر پذیر بودن، باید کلاسهای آموزشی نیز افزایش یابد.
آذریفر ادامه داد: در حال حاضر تمام مدارس دو نوبته هستند و مدارس بزرگسالان به سه شیفته هم می رسند در حالی که طبق استانداردهای استانی تمام مدارس باید یک نوبته باشند.
فرماندار شهرستان قدس یادآور شد: برای حل این مشکل، شهرستان نیازمند اعتبارات ویژه استانی است که با مکاتباتی که با استان انجام شده امید است اعتبار ویژه ای به این شهرستان اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: راه حل دیگر انجمن خیرین مدرسه ساز است که قرار است در اواسط مهر ماه جلساتی با حضور رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شود تا مقداری از مشکلات از این طریق حل شود.
این مسئول یادآور شد: مسئولان شهرستان قبل از شروع سال تحصیلی و با حضور در شورای آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای بازگشایی مدارس اندیشیده اند، در این شورا مقرر شد شهرداری مسیرهای منتهی به مدارس را آسفالت کند تا دانش آموزان بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند که خوشبختانه این مهم انجام شد.
آذریفر گفت: مسایل امنیتی تحت نظر فرماندهی نیروی انتظامی به خوبی در حال اجراست، پلیس راهور سطوح حرکتی را سالم سازی کرده و شبکه بهداشت و درمان نیز بر مراکز فروش مواد غذایی نزدیک مدارس نظارت می کند.