صبحگاه مشترک نیروی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد
صبحگاه مشترک نیروی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد

شهریاریها :صبح امروز با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان، صبحگاه مشترک نیروی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با حضور سردار اصلانی، استاندار و اعضای شورای تامین استان، فرمانداران و فرماندهان انتظامی شهرستانهای […]

sobgha70شهریاریها :صبح امروز با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان، صبحگاه مشترک نیروی انتظامی غرب استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با حضور سردار اصلانی، استاندار و اعضای شورای تامین استان، فرمانداران و فرماندهان انتظامی شهرستانهای تابعه غرب استان، خانواده معظم شهدا و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

سخنرانی فرماندهی ویژه غرب استان و استاندار تهران، اجرای عملیات رزمی دفاع شخصی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تقدیر از آزادگان و جانبازان سرافراز، بازنشستگان، اساتید و کارکنان نمونه و ساعی این حوزه انتظامی  از جمله برنامه های این مراسم بود.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در این مراسم اظهار داشت: هفته ناجا فرصت مغتنمی برای نیروی انتظامی است تا با بیان اهداف برنامه ها و عملکرد خود در حوزه تحت پوشش زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با رسالت پلیس و ایجاد احساس امنیت پایدار فراهم کرد.

سردار ناصر اصلانی عنوان کرد: نمایش اقتدار پلیس به منظور افزایش احساس امنیت مردم و ایجاد ناامنی برای مجرمین، ارائه گزارش عملکرد به مردم، اجرای بیش از 250 برنامه متنوع و تخصصی برای پیش بینی و پیشگیری از جرائم با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم و توسعه امنیت توام با نشاط در این حوزه انتظامی محقق شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد پلیس های تخصصی، معاونتها و فرماندهی انتظامی شهرستانهای غرب استان تهران پرداخت و گفت: با تلاشهای صورت گرفته شاهد امنیت و آرامش قابل قبولی در غرب استان تهران بوده ایم که در این زمینه از هفته ناجا سال گذشته تاکنون شهروندان 146 هزار و 551 فقره تماس تلفنی و حضوری با مرکز فوریتهای پلیسی غرب استان تهران برقرار کردند که از این میزان 79.5 درصد عملیاتی شده است.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کاهش چشمگیر جرائم خشن در این حوزه خبر داد و یادآور شد: جرائم خشنی مانند کیف قاپی، سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، قتل، سرقت تحت پوشش مامورین و … طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشت که این دستاورد مرهون تلاش ماموران و اجرای طرحهای امنیت و سلامت اجتماعی، تشدید و برخورد با مجرمین بوده است.
این مسئول اضافه کرد: در زمینه سرقت وسایل نقلیه و تجهیزات داخل خودرو، اشیای خرد و منزل متاسفانه با رشدی 22 درصدی نسبت به گذشته روبرو بوده ایم که بنا بر تحقیقات صورت گرفته حضور معتادین ولگرد و عدم رعایت اصول شهرسازی و معماری در این حوزه انتظامی عمده ترین علت بروز این مسئله است.
اصلانی تاکید کرد: نهادهای مسئول باید با مشارکت اعضای شورای تامین استان و شهرستانها تلاش مضاعفی برای جمع آوری، نگهداری و درمان معتادان ولگرد و کارتن خواب داشته باشند همچنین شهرداری و شورای شهر نیز تمهیدات لازم برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، حذف پارکینگ ها و عدم رعایت اصول استاندارد شهرسازی بیاندیشند تا شاهد کاهش سرقت در حوزه های مذکور باشیم.
وی ادامه داد: پلیس غرب استان تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه با انهدام باندها و شبکه های قاچاق کالا و توزیع مواد مخدر کارنامه قابل قبولی ارائه داد که افزایش 117 درصدی کشفیات مشروبات الکی، 15 درصدی کشف لوح فشرده غیرمجاز و افزایش هزار و 739 درصدی کشفیات اقلام دخانی از جمله این توفیقات است.
وی همچنین از افزایش 25 درصدی دستگیری اراذل و اوباش، 85 درصدی کشفیات کالای قاچاق، 95 درصدی کشف قتل و 100 درصدی کشف آدم ربایی در این حوزه انتظامی خبر داد.
اصلانی اظهار داشت: محورهای مواصلاتی استان تهران یکی از مهم ترین محورهای پلیس راه است که در این زمینه با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری با کاهش 27 درصدی تصادفات فوتی و کاهش دو درصدی تصادفات جرحی روبرو بودیم.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران متذکر شد: شهرستانهای غرب استان تهران برغم برخورداری از فرصتهای مثبت و قابل اتکا دارای تهدیداتی از جمله رشد ناهمگون جمعیت، مهاجرتهای بی رویه و گسترش شهرها، ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم رعایت اصول معماری و شهرسازی، وجود اتباع بیگانه و … است که این منطقه را از نظر انتظامی و امنیتی به یک منطقه ویژه تبدیل کرده لذا برقراری نظم و امنیت در این حوزه انتظامی نیازمند تلاش بیشتر و مساعدت تمام دستگاه های ذیربط است که امید می رود در سال جاری این تعامل به صورت 100 درصدی برقرار شود.