دستگیری 244 نفر از  اراذل و اوباش غرب استان تهران
دستگیری 244 نفر از  اراذل و اوباش غرب استان تهران

شهریاریها : فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از رشد 221 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در این حوزه انتظامی خبر داد و گفت: با اجرای طرح های ویژه،‌ تاکنون 244 نفر از اراذل و اوباش این منطقه دستگیر شده اند.  سرهنگ ناصر اصلانی در همایش یک روزه روسای کوپ فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان […]

سرهنگشهریاریها : فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از رشد 221 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در این حوزه انتظامی خبر داد و گفت: با اجرای طرح های ویژه،‌ تاکنون 244 نفر از اراذل و اوباش این منطقه دستگیر شده اند.

 سرهنگ ناصر اصلانی در همایش یک روزه روسای کوپ فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران که با حضور استاندار تهران، ائمه جمعه و فرماندار شهریار، فرماندهان انتظامی شهرستانهای تابعه، معاونین تخصص و ستادی و جمعی دیگر از مسئولین در محل این ستاد واقع در شهریار برگزار شد، اظهار داشت:
با توجه به ایام پایانی سال، همایش مذکور به منظور برررسی عملکرد فرماندهی ویژه غرب استان تهران طی سالجاری، همچنین برنامه ریزی و ابلاغ برنامه های تدوین شده برای ایام تعطیلات نوروز برگزار شده است.
این مسئول عنوان کرد: در این راستا سه محور عمده شامل ارزیابی عملکرد یگانهای انتظامی غرب استان تهران طی سالجاری، تمهید مقدمات برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز و برنامه ریزی و ابلاغ دستورالعملهای ویژه مراسم انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.
تمهیدات ویژه نیروی انتظامی غرب استان تهران برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز
وی ادامه داد: با توجه به مواصلاتی بودن بیشتر راه ها و جاده های شهرستانهای غرب استان تهران، نیروی انتظامی این منطقه تمهیدات ویژه ای در حوزه های انتظامی، ترافیک شهری و جاده ای برای ایام نوروز اندیشیده است تا بدین ترتیب علاوه بر ایجاد امنیت و نظم پایدار برای شهروندان این شهرستانها، مهمانان نوروزی و مسافران نیز دچار گره های ترافیکی و مشکل در تردد نشوند.
سرهنگ اصلانی گفت: حفظ نظم و امنیت در زمان انتخابات یکی دیگر از اولویتهای اصلی نیروی انتظامی کشور و به تبع آن غرب استان تهران است که در این زمینه نیز اقدامات و برنامه ریزیها لازم از چند ماه گذشته آغاز شده است و پیش بینیها بر آن است که انتخابات بسیار امنتر نسبت به ادوار گذشته در این مناطق برگزار شود.
این مسئول افزود: پلیس به هیچ وجه و در هیچ شرایطی گروه یا فرد خاص انتخاباتی را حمایت یا رد نمی کند، وظیفه ذاتی پلیس برقراری و حفظ نظم و امنیت در جامعه است و تمام تلاش و سعی ما در فرماندهی ویژه غرب استان تهران نیز برای تحقق این مهم متمرکز شده است.
رشد 221 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنابر آمار بدست آمده، با تلاش ماموران نیروی انتظامی بسیاری از اقدامات امنیتی و انتظامی در غرب استان تهران با افزایش چشمگیری روبرو بوده است به نحوی که در حوزه کشفیات مواد مخدر، طی 10 ماه نخست سالجاری در مجموع 9 تن انواع مواد مخدر کشف شد که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته حدود سه تن بود، این آمار نشان دهنده رشد 221 درصدی میزان کشفیات مواد مخدر غرب استان تهران است.
وی گفت: در حوزه انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر طی سالجاری بیش از 60 باند متلاشی شد که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، 30 باند بوده است، همچنین در حوزه دستگیری عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر نیز رشدی 17 درصدی مشاهده می شود.
دستگیری و محاکمه 244  نفر از اراذل و اوباش مناطق غرب استان تهران
این مسئول یادآور شد: طی مدت مذکور، با رشد 110 درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته، مقادیر زیادی از این نوع کالاها به ارزش بالغ بر 400 میلیارد ریال کشف و ضبط شد که این کالاها از مرزهای کشور به صورت غیرقانونی وارد شده و در شهرستانهای غرب تهران و سایر مناطق استان، خرید و فروش می شدند.
سرهنگ اصلانی ادامه داد: در حوزه پلیس اطلاعات و امنیت نیز طرح های متنوعی برای برخورد با مزاحمین خیابانی، بدحجابان و اراذل و اوباش در سطح شهرستانهای غرب استان تهران در نظر گرفته شده است که با اجرای بخشی از این طرح ها، 244 نفر از اراذل و اوباش این مناطق دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی وی‍ژه غرب استان تهران ضمن تقدیر از همکاری بسیار مطلوب مراجع قضایی، متذکر شد: این اراذل و اوباش از شرورهای شاخص این مناطق بودند که پس از دستگری و تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند،‌ با همکاری مطلوب مراجع قضایی احکام خوبی برای این افراد صادر شد.
این مسئول گفت: با اجرای این احکام، در حال حاضر بیش از 70 درصد از این مجرمان و اراذل و اوباش در زندان به سر می برند.
دستگیری قاتلان 95 درصد از قتلهای واقع شده در غرب تهران
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش آمار وقوع قتل اشاره کرد و افزود: در حوزه پلیس آگاهی غرب استان تهران نیز طی 10 ماه نخست سالجاری آمار وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در حدود 9 درصد کاهش داشته است.
سرهنگ اصلانی اظهار داشت: در مورد قتلهای واقع شده نیز با تلاش ماموران نیروی انتظامی، بیش از 95 درصد این موارد به کشف واقعه و دستگیری قاتل انجامیده است.
کاهش آمار سرقتهای خرد در گرو همکاری هرچه بیشتر مسئولان و مردم
این مسئول بیان کرد: تنها مورد افزایش آمار مربوط به سرقتهای خرد مانند سرقت از داخل خودروها است که در این زمینه علاوه بر تلاش بیشتر نیروی انتظامی، همکاری سایر دستگاههای اجرایی نیز لازم است.
وی افزود: به عنوان مثال شهرداریها می توانند با الزام پیمانکاران ساختمانی به رعایت سرانه پارکینگ، دسترسی سارقان به خودروها را محدود کنند، همچنین شهروندان می توانند با رعایت برخی اصول استاندارد گام بزرگی جهت کاهش آمار سرقتهای خرد بردارند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران متذکر شد: تمام تلاش نیروی انتظامی جهت ارتقای شاخصهای امنیتی، انتظامی است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.