توزیع 980 تن کالای اساسی از ابتدای سال‌جاری در قدس
توزیع 980 تن کالای اساسی از ابتدای سال‌جاری در قدس

شهریاریها : حسن عقبایی اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده ادارات صنعت در استان‌ها و شهرستان‌ها قرار دارد، تامین نیازهای مردم به ویژه در حوزه کالاهای اساسی است. وی تصریح کرد: این امر با هدف کنترل بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها و مبارزه با احتکار و گران‌فروشی انجام می‌شود و […]

13920312000413_PhotoAشهریاریها : حسن عقبایی اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده ادارات صنعت در استان‌ها و شهرستان‌ها قرار دارد، تامین نیازهای مردم به ویژه در حوزه کالاهای اساسی است.

وی تصریح کرد: این امر با هدف کنترل بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها و مبارزه با احتکار و گران‌فروشی انجام می‌شود و خوشبختانه طی سال‌ جاری در شهرستان قدس تا حد بسیار زیادی این هدف محقق شده است.

* توزیع حدود 100 تن گوشت سفید و قرمز طی سال‌جاری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای تامین گوشت سفید و قرمز مردم تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و در این مدت حدود یک صد تن انواع گوشت یعنی 89 تن گوشت گوساله منجمد و 10 تن گوشت مرغ در سطح شهرستان قدس توزیع شده است.

عقبایی ادامه داد: همچنین در این مدت 189 تن برنج و 700 تن شکر که از جمله اقلام ضروری و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده، در شهرستان قدس توزیع شده است.

وی تصریح کرد: این میزان کالا به غیر از گندمی است که برای پخت نان در نانوایی‌های شهرستان قدس توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قدس بیان داشت: در مجموع از ابتدای سال‌جاری به غیر از گندم حدود یک‌هزار تن انواع کالاهای اساسی در این شهرستان توزیع شده که این اقدام تاثیر بسیار خوبی در تامین نیاز مردم و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها داشته است.

* ضرورت همکاری مردم و واحدهای صنفی برای جلوگیری از تورم

عقبایی در بخش دیگری با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش غیر قانونی و کاذب قیمت‌ها همه با هم همکاری و تعامل داشته باشند، گفت:‌ در این میان نقش مردم برای عدم خریداری اجناس گران و گزارش به مسئولان نظارتی اهمیت بسیاری دارد.

وی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر تاکنون واحدهای صنفی فعال در شهرستان قدس همکاری خوب و نزدیکی با نهادها و سازمان‌های نظارتی داشته‌اند، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند تعامل و همکاری بیشتری هستیم.