بزرگترین مرکز درمان و نگهداری معتادان بی‌خانمان فردا در ملارد افتتاح می‌شود
بزرگترین مرکز درمان و نگهداری معتادان بی‌خانمان فردا در ملارد افتتاح می‌شود

شهریاریها : زرگترین مرکز درمان و نگهداری معتادان بی‌خانمان به نام مرکز اخوان وابسته به ستاد مبارزه با مواد مخدر فردا با حضور مصطفی محمد نجار، دبیر کل این ستاد و مرتضی تمدن، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ملارد کرج افتتاح می‌شود. به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، این مرکز […]

13911117000162_PhotoAشهریاریها : زرگترین مرکز درمان و نگهداری معتادان بی‌خانمان به نام مرکز اخوان وابسته به ستاد مبارزه با مواد مخدر فردا با حضور مصطفی محمد نجار، دبیر کل این ستاد و مرتضی تمدن، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ملارد کرج افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، این مرکز در واقع یک بیمارستان برای درمان معتادان بی خانمان و متجاهر و مرکز نگهداری این معتادان است که فاز اول و دوم آن به اتمام رسیده و فردا افتتاح می‌شود و در فاز اول آن ظرفیت پذیرش و نگهداری حدود 200 معتاد را دارد.

بر اساس گزارش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران،‌پیش از این مراکزی مانند مرکز نگهداری شفق در استان تهران برای درمان و نگهداری معتادان در استان تهران و برخی استانها وجود داشته و این مرکز اولین نیست اما از نظر وسعت و ظرفیت پذیرش بزرگترین و اولین مرکز درمان و نگهداری معتادان بی خانمان محسوب می‌شود.

این گزارش حاکی است این بیمارستان و مرکز نگهداری در ملکیت ستاد مبارزه با مواد مخدر است اما خدمات درمانی و نظارت بر کیفیت درمان آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی و خدمت بهداشتی-درمانی ایران خواهد بود.. فاز 3 و 4 این مرکز برای ارائه خدمات بازپروری و آموزش مهارت برای اشتغال معتادان بهبود یافته در آینده افتتاح می‌شود.