برگزاری جلسه آموزش تغذیه کودکان در شهرستان ملارد
برگزاری جلسه آموزش تغذیه کودکان در شهرستان ملارد

شهریاریها : جلسه آموزشی با موضوع تغذیه کودکان زیر ۵ سال و اهمیت توجه در تغذیه کودکان، به همت واحد مهدهای کودک بهزیستی در شهرستان ملارد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ملارد، جلسه آموزشی تغذیه کودکان زیر ۵ سال و اهمیت توجه به تغذیه کودکان با حضور مربیان و مدیران مهدهای […]

photo_2016-11-15_12-40-01شهریاریها : جلسه آموزشی با موضوع تغذیه کودکان زیر ۵ سال و اهمیت توجه در تغذیه کودکان، به همت واحد مهدهای کودک بهزیستی در شهرستان ملارد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ملارد، جلسه آموزشی تغذیه کودکان زیر ۵ سال و اهمیت توجه به تغذیه کودکان با حضور مربیان و مدیران مهدهای کودک شهرستان ملارد توسط لیلا جباری کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان در بهزیستی شهرستان ملارد برگزار شد.
لیلا جباری در این جلسه آموزشی مواردی چون اهمیت تغذیه در رشد کودکان، مضرات نمک و میزان استفاده آن برای کودکان، اطلاع رسانی از نحوه شروع و ادامه غذای کمکی برای کودکان، نحوه مقوی و مغذی کردن غذای کودکان، علل بروز اضافه وزن یا چاقی و پرهیز از استفاده نامتعارف از تنقلات صنعتی به مدیران و مربیان مهدهای کودک آموزش داد.
کارشناس تغذیه با اشاره به مضرات تنقلات صنعتی گفت: این مواد به دلیل ظاهر و بسته بندی زیبا، قیمت مناسب و در دسترس بودن بسیار مورد توجه والدین و کودکان است ولی مصرف بیش از اندازه آن می تواند عادات غذایی کودک را تغییر دهد و تمایل او را به مصرف مواد شور و شیرین بیشتر کند که این عادات نادرست می تواند در بزرگسالی زمینه ساز بیماری هایی چون فشار خون و دیابت است. همچنین این مواد چون کودک را سیر کرده، مانع مصرف مواد لازم و مغذی شده و زمینه را برای سوء تغذیه بیشتر می کند.
در این جلسه توصیه هایی لازم برای استفاده از مواد غذایی سالم و تازه و ایجاد عادات غذایی صحیح به منظور تامین سلامت کودکان ارائه شد