5000 حامی ایتام شهریار را حمایت می کنند
5000 حامی ایتام شهریار را حمایت می کنند

شهریاریها :رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهریار از ارائه 452 وام خودکفایی و اشتغال به مبلغ 13 میلیارد و 374 میلیون ریال به مددجویان این شهرستان طی شش ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد حامیان ایتام در شهریار به مرز پنج هزار نفر رسیده است. حجت زندلاف در گفتگو […]

A0336791شهریاریها :رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهریار از ارائه 452 وام خودکفایی و اشتغال به مبلغ 13 میلیارد و 374 میلیون ریال به مددجویان این شهرستان طی شش ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد حامیان ایتام در شهریار به مرز پنج هزار نفر رسیده است.

حجت زندلاف در گفتگو با مهر اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت از نیازمندان و تامین مایحتاج ایتام است که در این زمینه کمیته امداد شهریار نیز همراه با کمکهای خیرین نیک اندیش به یاری نیازمندان و خانواده های بی بضاعت پرداخته است اما حمایت از مددجویان تحت پوشش و افراد بی سرپرست تنها محدود به پرداخت هزینه ها و مستمری نمی شود.

این مسئول عنوان کرد: حرفه آموزی و ایجاد منبع درآمد ثابت برای مددجویان یکی از راه های بسیار مناسب است که علاوه بر ایجاد اشتغال، وابستگی این افراد به دیگران را می کاهد لذا در این زمینه کمیته امداد با حمایت از نیازمندان و ارائه تسهیلات، زمینه لازم برای کارآفرینی و خودکفایی مددجویان را فراهم آورده است.

ارائه 452 وام خودکفایی و اشتغال به مبلغ 13 میلیارد و 374 میلیون ریال به مددجویان

وی ادامه داد: در این زمینه طی شش ماه نخست سالجاری، 280 وام کارگشایی به مبلغ دو میلیارد و 584 میلیون ریال ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر، 47 وام طرح خودکفایی و اشتغال به مبلغ یک میلیارد و 590 میلیون ریال از محل امداد و 125 وام طرح خودکفایی و اشتغال به مبلغ 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی به مددجویان تحت پوشش ارائه شده است.

رئیس کمیته امداد شهریار افزود: همچنین بیش از 130 نفر از مددجویان با اعتبار 157 میلیون ریال آموزش دیده اند و به دنبال آن 71 مورد کاریابی نیز برای اقشار آسیب پذیر و بی بضاعت فراهم شده است.

3009 حامی در سال گذشته، حمایت از 916 یتیم را بر عهده گرفتند

زندلاف بیان کرد: طرح اکرام، طرحی است که در آن فرزندان یتیم و بی سرپرست دختر تا زمان ازدواج و پسر تا سن 18 سالگی مورد حمایت مادی و معنوی حامیان خیر قرار می گیرند که در این طرح هر حامی با پرداخت ماهیانه حداقل 300 هزار ریال حمایت یک فرزند را بر عهده می گیرد، طرح محسنین نیز به منظور حمایت از خانواده های سرپرست مادر و یا سرپرست مرد بیمار شکل گرفته است.

این مسئول در ادامه به تشریح فعالیتهای این نهاد در زمینه طرح اکرام ایتام پرداخت و گفت: واحد اکرام شهریار از سال 80 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تاکنون با استقبال بسیار چشمگیر خیرین نیک اندیش موفق به جذب کمکهای نقدی و غیرنقدی به مبلغی حدود 25 میلیارد ریال برای حمایت از ایتام شده است.

وی متذکر شد: در این زمینه همچنین طی سال گذشته 916 یتیم و نیازمند تحت پوشش سه هزار و 9 حامی قرار گرفته اند که در مجموع با پرداخت هفت میلیارد و 222 میلیون از سوی حامیان، علاوه بر کمکهای غیرنقدی به مددجویان، هر فرزند بی سرپرست نیز به طور میانگین مبلغ 400 هزار ریال دریافت کرده است.

وجود پنج هزار حامی ایتام در شهریار/ جذب دو هزار حامی در ماه مبارک رمضان

رئیس کمیته امداد شهریار اظهار داشت: در سالجاری نیز تعداد سه هزار و 9 حامی حمایت 916 یتیم را بر عهده گرفتند که علاوه بر آن، کمیته امداد توانست با توجه به استقبال پرشور خیرین در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، با استفاده از ظرفیتهای شهرستان و حضور در پایگاه های مستقر در شهریار و تهران، تعداد دو هزار و 200 حامی جذب کند.

زندلاف گفت: در حال حاضر تعداد حامیان ایتام در شهرستان شهریار به مرز پنج هزار نفر رسیده است و امید می رود با همیاری خیرین نیک اندیش گامهای موثرتری جهت رفع نیازهای خانواده های بی بضاعت و نیازمند برداشته شود.