۸۰ درصد ظروف پلاستیکی کشور در شهریار تولید می‌شود
۸۰ درصد ظروف پلاستیکی کشور در شهریار تولید می‌شود
شهریاریها - معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان شهریار گفت: ۸۰ درصد ظروف پلاستیکی کشور در این شهرستان تولید که از این نظر قطب تولید ظروف یکبار مصرف کشور هستیم.

به گزارش شهریاریها ، کامران ملکی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان اظهار داشت: در شهریار ۲۵۹ واحد صنعتی بزرگ وجود دارد که از این حیث شهرستان شهریار با استان‌ها برابری می‌کند.

وی افزود: در شهرستان شهریار ۱۹ هزار و ۳۵۵ پروانه صنفی صادر شده است که چهار هزار و ۹۲ واحد صنفی تولیدی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان شهریار واحدهای صنعتی بزرگی همچون ایران یاسا، کاله، پژوهش صنعت مدرن، حلوای عقاب، ژلاتین کپسول فعال هستند که این نشان‌دهنده اهمیت شهریار در تولید کشور است.

ملکی ادامه داد: شهرک صنعتی شهید سلیمانی شامل ۴۰۸ هکتار که ۸۰ درصد آن در حال اجرایی شدن است، البته به موجب تسریع در حل یک‌سری مشکلات این شهرک نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها داریم.

وی یادآور شد: سه لکه صنعتی در شهرستان شهریار وجود دارد که شهرک گلگون در شهر باغستان حدود یک‌هزار واحد تولیدی در آن وجود دارد و شهر فردوسیه با ۳۰ واحد و ۵۸۰ واحد در لکه‌ی صنعتی صبا شهر، که این لکه‌ها باید به شهرک صنعتی غیردولتی تبدیل شود یا مجوزی توسط ستاد تسهیل استان صادر تا تبدیل این لکه‌های صنعتی به شهرک‌های صنعتی غیردولتی مجوز انشعابات برای ادامه فعالیت به آنها صورت گیرد.

شهریار دارای ۲۶۷ واحد صنعتی مجوز دار است و همچنین ۱۳ واحد دانش‌بنیان در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان شهریار با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای هفت شهرداری است و در جوار تهران و کرج قرار گرفته است.