۴ روستای نزدیک به تهران برای پیک نیک!+تصاویر
۴ روستای نزدیک به تهران برای پیک نیک!+تصاویر
مجله شهریاریها - پیک‌نیک رفتن تفریح هیجان‌انگیزی است که یکی- دو نسل قبل رواج بیشتری داشت اما این روزها مخصوصا برای تهرانی ها که دائم درگیر کار و زندگی روزمره در دود و دم هستند کمتر احتمال دارد که آخر هفته به عنوان تفریح به طبیعت بروند اما اگر قصد سفر دارید و پایتخت نشین هستید حتما با برنا همراه شوید.

اگر در تهران زندگی می‌کنید، چند روستای نزدیک به تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر تصمیم گرفتید برای پیک‌نیک، کمی از شلوغی شهر دور شوید و چند ساعت در دل طبیعت از استرس‌ها و مشغله‌ها فاصله بگیرید، از میان آنها انتخاب کنید.

روستای هرانده

برای گذراندن یک روز متفاوت در طبیعت اگر به سمت جاده فیروزکوه رانندگی کنید، ۱۲ کیلومتر مانده به فیروزکوه تابلوی روستای هرانده را خواهید دید. این روستا پر است از جاذبه‌های گردشگری اما اگر قصد شما راه انداختن پیک‌نیک باشد، بهترین جا برای اتراق کردن، کنار رودخانه قزقان‌چای است که از میان روستا می‌گذرد. رودخانه پرآب نمرود هم در پایین دره‌های این روستا جاری است و خیلی‌ها برای ماهیگیری به این منطقه می‌روند.

روستای هرانده

روستای آینه‌ورزان

در ۶۰ کیلومتری شرق تهران روستای آینه‌ورزان با قدمت ۲ هزار سال قرار گرفته که دو بخش ده بالا و ده پایین دارد؛ یعنی با کمی کوهنوردی می‌توانید به ده بالا بروید و روزتان را کنار آبشار بگذرانید. اگر هم حوصله کوهنوردی نداشته باشید، می‌توانید بساط پیک‌نیک را در همان ده پایین و دشت‌های زیبایش پهن کنید و از هوای خوب و طبیعت زیبای آینه‌ورزان لذت ببرید.

روستای هرانده

 روستای آزادبر

دشواری پیک‌نیک در فصل تابستان، گرمای هواست اما اگر بخواهید به جایی بروید که از گرما هم فرار کرده باشید، روستای آزادبر بهترین انتخاب است تا روزتان را در هوایی مطبوع بگذرانید. برای رفتن به این روستا که از توابع آسارای کرج است باید حدود 5/2 ساعت رانندگی کنید تا از دشت زیبا و رودخانه زلال روستا لذت ببرید.

روستای هرانده

روستای کندعلیا

روستای کندعلیا هم مثل روستای آزادبر در تابستان‌ها خوش‌آب‌وهواتر از بقیه جاهاست. این روستا یکی از روستاهای لواسانات است. در روستا باغ‌های گیلاس و مرکبات زیادی وجود دارد و فصل این میوه‌ها که باشد، رنگ میوه‌ها جلوه بسیار زیباتری به روستا می‌دهد. کسانی که اهل کوهنوردی هستند هم می‌توانند با کمی کوهنوردی به سمت آبشار کفترلو بروند و از این آبشار زیبا دیدن کنند.

روستای هرانده