۲۲۳ نفر در استان تهران توسط هیئت اجرائی رد صلاحیت شدند
۲۲۳ نفر در استان تهران توسط هیئت اجرائی رد صلاحیت شدند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در استان تهران از مجموعه ۳۶۸۰ داوطلب ثبت‌نام‌شده ۳۵۹۳ نفر تائید صلاحیت شده‌اند، ۴۲ نفر انصراف داده و ۲۲۳ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش شهریاریها ، شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان تهران با شهرستان شهریار با اشاره به فرآیند تائید صلاحیت‌ها اظهار داشت: رسیدگی به صلاحیت‌ها دیروز بر اساس شاخص قانونی تا ساعت ۲۴ به اتمام رسیده که بر اساس آن در استان تهران ۹۵ درصد داوطلبین تائید صلاحیت شدند و ۵ درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از رد صلاحیت‌ها نیز به سبب نقص پرونده‌های تکمیلی و بخش محدودی از رد صلاحیت‌ها نیز تحت تأثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت‌احوال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار تائید صلاحیت‌ها گفت: در استان تهران از مجموعه ۳۶۸۰ داوطلب ثبت‌نام‌شده ۳۵۹۳ نفر تائید صلاحیت شده‌اند، ۴۲ نفر انصراف داده و ۲۲۳ نفر رد صلاحیت شده‌اند که درصد بیشتری از رد صلاحیت شده‌ها مربوط به نقص مدارک است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به وضعیت حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: ۳۲۵۴ چهار نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تائید صلاحیت شدند، ۲۷ نفر انصراف داده و ۲۰۶ نفر رد صلاحیت شدند که عمده آن نیز به علت نقص مدارک بوده است.

حسن بیگی با اشاره به وضعیت دیگر حوزه‌های انتخابیه افزود: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۵۹ نفر تائید صلاحیت شده، ۶ نفر انصراف دادند و ۱۲ نفر رد صلاحیت شدند؛ همچنین در حوزه انتخابیه رباط‌کریم و بهارستان ۹۸ نفر تائید صلاحیت شده، ۴ نفر انصراف داده و یک نفر رد صلاحیت شده است.

وی با اشاره به وضعیت حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد تأکید کرد: ۱۰۲ نفر در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد تائید صلاحیت شدند، سه نفر انصراف داده و دو نفر رد صلاحیت شدند همچنین در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا ۵۰ نفر تائید صلاحیت شدند، یک نفر انصراف داده و دو نفر نیز رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: در حوزه انتخابیه پاکدشت ۳۰ نفر تائید صلاحیت شده یک نفر انصراف داده و رد صلاحیتی در این حوزه انتخابیه نداشتیم.

حسن بیگی همچنین با اشاره به وضعیت تائید صلاحیت اقلیت‌های دینی گفت: ۲۱ داوطلب اقلیت‌های دینی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که ۱۸ نفر تائید صلاحیت شده و سه نفر نیز انصراف دادند.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام داوطلبین انتخابات در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان تهران به مدت یک هفته انجام شد که در نهایت ۳۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کردند که ۲۵ درصد کل ثبت‌نام‌های کشور را به خود اختصاص داده است

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به فرآیند تائید صلاحیت‌ها، تأکید کرد: رسیدگی به صلاحیت‌ها دیروز بر اساس شاخص قانونی تا ساعت ۲۴ به اتمام رسیده که بر اساس آن در استان تهران ۹۵ درصد داوطلبین تائید صلاحیت شدند و ۵ درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از رد صلاحیت‌ها نیز به سبب نقص پرونده‌های تکمیلی و بخش محدودی از رد صلاحیت‌ها نیز تحت تأثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت‌احوال بوده است.

حسن بیگی ادامه داد: امروز ابلاغ رد صلاحیت‌ها به افراد به‌صورت پیامکی و مکاتبی انجام می‌شود و بر اساس قانون، افراد رد صلاحیت شده که در بخش مراکز چهارگانه و یا نقص پرونده اعتراض داشته باشند از فردا به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت خود را به هیئت نظارت استان ارسال کنند

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس و ماده ۷۷ قانون خبرگان رهبری ابراز داشت: طبق این قوانین کلیه دستگاه‌های عمومی و دولتی باید تمامی امکانات را در اختیار ستادهای انتخابات قرار دهند، به‌علاوه با توجه به اقدام به‌موقع ستاد انتخابات استان تهران در زمینه تشکیل ستاد در موعد مقرر، انجام تمامی مراحل مربوط به فرایندهای قانونی بر اساس زمان اعلام‌شده از سوی وزارت کشور در انجام وظایف محوله عملکرد قابل قبولی داشته است.