گوگل‌پلی رفع فیلتر شد
گوگل‌پلی رفع فیلتر شد
شهریاریها - زومیت نوشت: گوگل‌ پلی استور بعد از گذشت حدود چهار ماه رفع فیلتر شد.

به گزارش شهریاریها ، فروشگاه آنلاین گوگل برای خرید و فروش و دانلود اپلیکیشن، بازی و دیگر محتوای مربوط به دستگاه‌های اندرویدی عصر امروز، دوشنبه ۲۶ دی، در اپراتورهای ایرانسل و رایتل رفع فیلتر شد. این فروشگاه شامگاه روز جمعه، اول مهر، فیلتر شده بود.

این اپلیکیشن دو روز پس از فیلترشدن شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ زیر تیغ فیلترینگ رفت. در همان روز اول پاییز درکنار گوگل پلی، تعداد دیگری از پلتفرم‌ها، مانند لینکدین و اپ‌ استور و سایت استارلینک نیز از دسترس کاربران با IP ایران خارج شده بودند.

لینکدین و اپ استور و سایت استارلینک ۲۵ روز بعد، یعنی در ۲۶ مهر، رفع فیلتر شدند تا گوگل پلی هم درکنار اینستاگرام و واتساپ در فهرست پلتفرم‌های مغضوبی قرار بگیرد که پس از حوادث اخیر کشور از دسترس کاربران خارج شده‌اند.

دوران تاریک قطع دسترسی به گوگل پلی استور عصر امروز به پایان خود نزدیک شد و این پلتفرم بین‌المللی ابتدا در اپراتورهای ایرانسل و رایتل دردسترس قرار گرفت تا کاربران سیستم‌عامل اندروید که از اپراتورهای مذکور استفاده می‌کنند، بتوانند پس از گذشت ۱۱۶ روز باردیگر بدون نیاز به VPN به این فروشگاه آنلاین دسترسی داشته باشند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا این رفع فیلتر برای گوگل پلی تداوم پیدا خواهد کرد و سایر اپراتورهای ثابت و همراه، ازجمله همراه اول هم محدودیت اعمال‌شده را رفع می‌کنند یا نه. البته سؤال مهم دیگر این است که آیا فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ هم به‌زودی برداشته خواهد شد؟