کاهش 8 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز
کاهش 8 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

شهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌بینی‌ می‌شد، در روزهای پایانی هفته با کاهش دمای هوا روبه‌رو هستیم و این امر از صبح امروز در استان البرز ملموس‌تر شده است. وی تصریح کرد: در روز گذشته دمای هوای شهرستان کرج حدود 29 درجه بالای صفر بود […]

هواشهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌بینی‌ می‌شد، در روزهای پایانی هفته با کاهش دمای هوا روبه‌رو هستیم و این امر از صبح امروز در استان البرز ملموس‌تر شده است.

وی تصریح کرد: در روز گذشته دمای هوای شهرستان کرج حدود 29 درجه بالای صفر بود و شهرستان‌هایی همچون طالقان و هشتگرد به ترتیب دمای 24 و 26 درجه را تجربه کردند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از روز پنجشنبه شاهد افزایش ابر و احتمالاً بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان البرز خواهیم بود که این امر در کنار وزش باد منجر به کاهش دمای هوای استان خواهد شد.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که دمای هوای استان البرز در روزهای آینده چند درجه کاهش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس نقشه‌ها و داده‌های علمی از روز پنجشنبه کاهش دمای هوا در استان البرز ملموس‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در این روز شاهد کاهش حدود 8 درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط استان البرز باشیم و احتمال دارد که مردم شهرستان کرج در این روز در گرم‌ترین ساعات دمای بالای 21 درجه را تجربه کنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: به طور قطع در روزهای آینده به ویژه اوایل هفته آینده، روند کاهش دمای هوا در استان تداوم خواهد یافت و این امر به دلیل ورود استقرار سامانه جدید از شمال کشور به استان است.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده شاهد بارش‌هایی نیز در استان البرز خواهیم بود، گفت: تراکم ابرها به صورتی نیست که حداقل تا سه روز آینده شاهد بارش در سطح شهرها باشیم، اما همان‌طور که گفته شد،‌ در ارتفاعات انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.