کاهش دمای هوای البرز در روزهای پایانی هفته
کاهش دمای هوای البرز در روزهای پایانی هفته

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد نوساناتی در دمای هوای استان البرز بودیم، به صورتی که اواخر هفته گذشته هوا رو به سرد شدن رفت. وی تصریح کرد: سپس همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در اواسط هفته جاری دمای هوا حدود 3 الی 5 درجه […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد نوساناتی در دمای هوای استان البرز بودیم، به صورتی که اواخر هفته گذشته هوا رو به سرد شدن رفت.

وی تصریح کرد: سپس همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در اواسط هفته جاری دمای هوا حدود 3 الی 5 درجه در استان البرز افزایش یافت و در روز گذشته شاهد آسمانی آفتابی در البرز بودیم.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا این وضعیت در روزهای آینده نیز تداوم خواهد یافت، گفت: طی روزهای اخیر در سواحل شمالی دریای خزر و استان‌های شمالی شاهد وضعیت ناپایدار جوی، تراکم ابرها، بارش باران به ویژه در ارتفاعات و بالاخره کاهش دمای هوا بودیم.

رحمانیان خاطرنشان کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی از بعدازظهر سه‌شنبه شاهد نفوذ جریانات شمالی کشور به استان البرز خواهیم بود و انتظار داریم در روزهای پایانی هفته، دمای هوا در استان البرز کاهش نسبی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ورود این سامانه منجر به بارش باران پاییزی در استان البرز خواهد شد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی روزهای آینده شاهد افزایش ابرها در استان البرز همراه با وزش باد و کاهش دما خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: انتظار داریم در 3 روز آینده دمای هوا در استان کاهش نسبی داشته و در ارتفاعات شاهد بارش‌های پراکنده باشیم.

رحمانیان تاکید کرد: با توجه به داده‌های علمی موجود طی 3 روز آینده بارش در سطح شهرها و شهرستان‌های استان نخواهیم داشت.

وی درباره پیش‌بینی دمای هوا در روزهای آینده نیز گفت: برای روز چهارشنبه شاهد کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دمای هوا بوده و انتظار داریم در شهرستان کرج دما به 21 درجه بالای صفر برسد.

رحمانیان گفت: در شهرستان‌هایی مانند ساوجبلاغ و طالقان این دما حدود 18 درجه خواهد بود و در ارتفاعات نیز تراکم ابرها و بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.