چروک و خطوط روی پیشانی در مورد سلامت قلب خبر می‌دهند
چروک و خطوط روی پیشانی در مورد سلامت قلب خبر می‌دهند

شهریاریها : هیچ‌کس از چین و چروک خوشش نمی‌آید اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند برخی از چین و چروک‌ها می‌توانند نشان دهنده چیزی به‌جز پیری باشند و علامتی برای بیماری قلبی و عروقی باشند. بر اساس تحقیقات اخیری که در فرانسه انجام شده، محققین به این نکته پی بردند که افرادی که به جز خطوط […]

شهریاریها : هیچ‌کس از چین و چروک خوشش نمی‌آید اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند برخی از چین و چروک‌ها می‌توانند نشان دهنده چیزی به‌جز پیری باشند و علامتی برای بیماری قلبی و عروقی باشند. بر اساس تحقیقات اخیری که در فرانسه انجام شده، محققین به این نکته پی بردند که افرادی که به جز خطوط عادی مربوط به افزایش سن، خطوط عمیق و متعددی روی پیشانی خود دارند، بیشتر از آن‌هایی که خطوط پیشانی طبیعی دارند، بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست داده‌اند.

نویسنده این تحقیقات اعلام کرد اگر تحقیقات بعدی هم این تحقیق را تاکید کنند، با نگاه کردن به پیشانی یک نفر خیلی ساده و کم هزینه می‌توان خطر بیماری‌های قلبی افراد را تشخیص داد. محققین می‌گویند شما نمی‌توانید عوامل احتمالی مانند کلسترول بالا و یا فشار خون را ببینید یا حس کنید؛ ما هم خطوط و چین و چروک پیشانی را به عنوان یک علامت بررسی کردیم چرا که بسیار ساده و ملموس است. نگاه کردن به صورت یک نفر می‌تواند بمانند یک هشدار باشد و بتوانیم توصیه‌‌‌های مورد نیاز برای کاهش بیماری‌‌های قلبی را به او بدهیم.

همچنین محققین اضافه کردند که بررسی چین و چروک پیشانی، جای ارزیابی احتمالات اولیه مثل فشار خون بالا و میزان کلسترول را نمی‌گیرد. اما اگر فردی دارای چند خط عمیق روی پیشانی خود بود، می‌توان این چین و چروک را مانند یک پرچم قرمز به نشانی از تصلب شرائین یا گرفتگی عروق دانست.

پروفسور گرگ فونارو می‌گوید: هنوز دلیل دقیق این ارتباط کاملا مشخص نیست اما عواملی که منجربه پیری زودرس پوست می‌شود، می‌تواند باعث پیری زودرس رگ‌ها هم بشود. در تحقیقاتی که قبل‌تر انجام شده است ارتباطی میان علائم ظاهری مثل کچلی سر آقایان، چروک شدن لاله گوش و چربی پلک (تجمع کلسترول زیر لایه پوست)، با مشکلات قلبی پیدا شد.

چروک در چشم

در تحقیقات جدید اطلاعات بیش از ۳۲۰۰ فرد بالغ که سن‌شان بین ۳۲، ۴۲، ۵۲ و ۶۲ سال بود را مورد بررسی قرار دادند. شرکت‌ کننده‌ها مورد بررسی توسط پزشکان قرار گرفتند و چین و چروک پیشانی ‌آن‌ها براساس میزان عمق و تعداد رده‌بندی شد. رده ۰ به معنی بدون چین و چروک و رده ۳ به معنی چین و چروک زیاد پیشانی بود. این شرکت‌ کننده‌ها برای ۲۰ سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند و ۲۲۳ نفر از آن‌ها به دلایل گوناگون فوت کردند.

افرادی که میزان چین و چروک پیشانی آن‌ها در رده ۱ قرار گرفته بود، ۵ برابر بیش‌تر به علت مشکلات قلبی جان خود را از دست دادند و افرادی که میزان چین و چروک پیشانی آن‌ها در رده ۲ و ۳ قرار داشت، حدودا ۱۰ برابر بیشتر از افرادی که در رده ۰ قرار داشتند بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست دادند. این نتایج حتی بعد از در نظر گرفتن دیگر فاکتور‌های تاثیرگذار در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، تغییری نکرد. فاکتورهایی مثل سن، جنسیت، استعمال دخانیات، میزان تحصیلات، فشار خون، ضربان قلب، میزان توده چربی بدن و دیابت.

نتایج جدید توصیه می‌کند وجود یا عدم وجود چین و چروک پیشانی، می‌تواند خطر ابتلا یا مرگ در آینده را پیش‌بینی کند و همچنین مشخصا به عنوان چیزی بیش از خطوط عمیق پوست مورد بررسی قرار گیرند. این تحقیقات برای تکمیل و تایید بیشتر نیاز به تحقیقات گسترده‌تر بر روی افراد در آینده دارد.

منبع: