پیش‌بینی بارش برف و باران از فردا در تهران/ کاهش محسوس دما در سطح استان
پیش‌بینی بارش برف و باران از فردا در تهران/ کاهش محسوس دما در سطح استان
اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از نواحی شمالی اعلام کرد که از فردا، شنبه ۱۶ دی‌ماه تا صبح یکشنبه، ۱۷ دی آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده در سطح استان و در بعضی از ساعات بارش باران و در نواحی شمالی، بارش برف و مه و کولاک برف پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهریاریها ، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، امروز با نفوذ سامانه بارشی از نواحی شمالی، به تدریج افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و از امشب بارش پراکنده در ارتفاعات و وزش باد شدید در نواحی شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

از فردا (۱۶ دی) تا صبح یکشنبه (۱۷ دی) آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده در سطح استان، در بعضی ساعات بارش باران (گاهی برف) در نواحی شمالی، بارش برف و مه و کولاک برف در ارتفاعات مورد انتظار است. طی این مدت رخداد رعد و برق و بارش تگرگ زیاد دور از انتظار نیست.

از شنبه تا یکشنبه کاهش محسوس دما در سطح استان و یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی (به ویژه ارتفاعات) و از دوشنبه تا سه‌شنبه افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

از عصر یکشنبه تا صبح سه‌شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری و به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه، افزایش نسبی آلاینده‌ها و گاهی غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در نواحی پرتردد و صنعتی مورد انتظار است. از ظهر سه‌شنبه با بروز ناپایداری جو، به تدریج افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۶ دی) نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد گاهی ابری و وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۷ دی) صاف در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.