پاکسازی خانوادگی قله تخت رستم بلند ترین کوه شهریار توسط گروه شهریاران
پاکسازی خانوادگی قله تخت رستم بلند ترین کوه شهریار توسط گروه شهریاران

شهریاریها : گروه کوهنوردی شهریاران قله تخت رستم شهریار را برای دومین بار با موفقیت پیمایش و پاکسازی کردند. حسن رهنما سرپرست  گروه کوهنوردی شهریاران : با بیان اینکه در این برنامه ۱روزه که به منظور پاکسازی،آگاه سازی و ایجاد محیط هایی پاک و عاری از زباله و پسماند تدارک دیده شده بود که در […]

۰۰۰۰۰IMG_9819شهریاریها : گروه کوهنوردی شهریاران قله تخت رستم شهریار را برای دومین بار با موفقیت پیمایش و پاکسازی کردند.

حسن رهنما سرپرست  گروه کوهنوردی شهریاران : با بیان اینکه در این برنامه ۱روزه که به منظور پاکسازی،آگاه سازی و ایجاد محیط هایی پاک و عاری از زباله و پسماند تدارک دیده شده بود که در تاریخ ۸/۸/ ۹۴انجام  پذیرفت ۵۰تن شرکت داشتند. توضیح اینکه:این قله به ارتفاع ۱۳۱۸ متر در استان تهران، شهرستان شهریار،دهستان جوقین و در کنار روستای قجر قرار دارد.

از جاذبه های دیدنی این قله میتوان به قله مخروطی شکل بودن آن، اثر باستانی تخت رستم در دامنه قله که یکی از آتشکده های مهم در دوران ساسانی محسوب میشود و وجود شهرک سینمایی در کنار آن که محل بازی فیلمهای سینمایی ملک سلیمان و مردان آنجلس بوده اشاره کرد.

پیمایش این دره برای توریست ها و مردم عادی جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری ویژه ای دارد و دسترسی به آن آسان میباشد. این اثر ارزشمند در سال ۱۳۱۶ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

( لطفاجهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی گ.ک.شهریاران مراجعه فرمایید).

اسامی شرکت کنندگان در این برنامه: مهدی رهنما (سرپرست برنامه) حسن رهنما(معاون برنامه) اکبر صالحی (عکاس برنامه) حسین توکلی(گزارشگر برنامه)،خانواد علیرضا فرج الهی، خانواده مصطفی فرج الهی،خانواده اسماعیل روکی ،خانواده التفات نعمتی،خانواده آقای محبوب،خانواده پرویز رهگذر،خانواده عبدالحسین توکلی، خانواده جمشید فرجی، خانواده محمود رهنما ،خانواده سید موسی موسوی،خانواده داود نوروزی، خانواده نسترن توکلی، مهرداد دانشمند،محمد زاده،معصومه درخشان،جواد بیگ محمد لو،محمد رضا غلامی،محمد بخشی،میلاد افشار،مهدی نذیری و آقایان جعفری و دینداراز رباط کریم