هوشمندسازی صد درصدی مدارس شهریار
هوشمندسازی صد درصدی مدارس شهریار

شهریاریها : علی ذبیحی با اشاره به لزوم هوشمندسازی مدارس به عنوان یک امر ضروری اظهار کرد: در حال حاضر هوشمند‌سازی مدارس تبدیل به یک امر ضروری در نظام تعلیم و تربیت شده است، چراکه این امر باعث تسهیل در آموزش و تفهیم مطالب درسی به دانش‌آموزان می‌شود. وی بیان کرد: در هوشمندسازی مدارس می‌توان […]

ذشهریاریها : علی ذبیحی با اشاره به لزوم هوشمندسازی مدارس به عنوان یک امر ضروری اظهار کرد: در حال حاضر هوشمند‌سازی مدارس تبدیل به یک امر ضروری در نظام تعلیم و تربیت شده است، چراکه این امر باعث تسهیل در آموزش و تفهیم مطالب درسی به دانش‌آموزان می‌شود.

وی بیان کرد: در هوشمندسازی مدارس می‌توان با استفاده از ویدئوپروژکتور و تخته‌های وایت‌برد شرایط آموزش دانش‌آموزان را در نظام تعلیم و تربیت نوین تسهیل کرد و به نحو مطلوبی به دانش‌آموزان مطالب درسی را آموخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار تصریح کرد: در حال حاضر صد درصد مدارس در سطح شهرستان شهریار هوشمندسازی شده‌اند البته امکان دارد که تعداد معدودی از این مدارس هنوز هوشمندسازی نشده باشند، البته آن بسیار انگشت‌شمار و ناچیز است که این مدارس نیز به زودی هوشمندسازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مدارسی که قدمت بالای ۲۰ سال دارند جزو مدارس تخریبی محسوب می‌شوند، تعداد زیادی از مدارس در سطح شهرستان شهریار نیز جزو این موارد هستند و این امر یک زنگ خطر برای سال‌های آتی است‌.

ذبیحی گفت: یکی از مشکلات نوسازی و همچنین ساخت مدارس عدم رعایت ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبات شورای آموزش و پرورش توسط شهرداری‌هاست، زیرا از زمانی که الحاق چهار تبصره بر مواد یادشده حذف شد تأثیرات بدی را در اجرای ماده ۱۸ به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار در واقع دو پیشنهاد برای شورای عالی مطرح کرده است که نخستین پیشنهاد، لایحه‌ای بود که در شورای عالی بررسی و از آنجا تحویل مجلس شد تا در نتیجه الحاق چهار تبصره به ماده ۱۸ باز گردد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار بیان کرد: دومین پیشنهاد آموزش و پرورش شهرستان شهریار مکانیسم جدیدی برای ساخت و توسعه واحدهای آموزشی و متناسب با امکانات زیرساخت‌های آموزشی بود که آن نیز به شورای عالی ارائه شده است.

وی در پایان متذکر شد: اداره نوسازی مدارس اقداماتی در زمینه نوسازی، بهینه‌سازی و تجهیز مدارس شهرستان شهریار انجام داده است اما اعتبارات دولتی به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای مدارس شهرستان نیست، به همین دلیل به دنبال کمک از خیرین بودیم که در این امر نیز کمک‌های بسیار بالایی صورت گرفت.