هوای استان البرز 4 درجه خنک‌تر می‌شود
هوای استان البرز 4 درجه خنک‌تر می‌شود

شهریاریها :  منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هفته گذشته استان البرز هوای بسیار گرمی را تجربه کرد و در روزهای پنجشنبه و جمعه ما شاهد گرمای 39 درجه بالای صفر بودیم. وی تصریح کرد: پیش‌بینی این گرما از سوی اداره هواشناسی استان البرز صورت گرفته و شاهد تحقق […]

weather2شهریاریها :  منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هفته گذشته استان البرز هوای بسیار گرمی را تجربه کرد و در روزهای پنجشنبه و جمعه ما شاهد گرمای 39 درجه بالای صفر بودیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی این گرما از سوی اداره هواشناسی استان البرز صورت گرفته و شاهد تحقق پیش‌بینی‌ روزهای گرمی در آخر هفته گذشته بودیم.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: در این مدت حتی در ارتفاعات استان البرز و مناطقی که از آب و هوای بهتری برخوردار هستند، از جمله شهرستان طالقان و توابع شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز روزهای گرمی را مردم سپری کردند.

رحمانیان گفت: به عنوان نمونه در طالقان و در گرم‌ترین ساعات دمای هوای به بیش از 36 درجه بالای صفر رسید.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه این مناطق کوهستانی بوده و دارای باغ‌های میوه و همچنین فضای سبز مطلوبی هستند، شب‌های خنکی داشتند و بر اساس داده‌های ثبت شده در پایگاه‌های هواشناسی استان البرز، دمای هوا در خنک‌ترین ساعات برای شهرستان‌های طالقان و همچنین توابع شهرستان طالقان حدود 19 درجه بالای صفر بود.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: به هر حال هفته گذشته مردم استان البرز و حتی ساکنان روستاهای مستقر در ارتفاعات، روزهای گرمی را سپری کردند و رکورد گرمای هوا در سال 92 با ثبت میزان حرارت 39 درجه بالای صفر در این هفته شکسته شد.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا گرما در البرز در هفته جاری تداوم خواهد داشت؟ گفت: به هر حال ما در فصل تابستان قرار داریم در هفته‌های گذشته بارندگی نداشتیم و این عوامل نشان می‌دهد که نباید منتظر تغییر جدی در دمای هوا باشیم.

وی متذکر شد: با این وجود پیش‌بینی می‌کنیم که حدود چهار درجه دمای هوا در استان البرز طی روزهای شنبه تا دوشنبه کاهش داشته باشد.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌‌یابی و داده‌های علمی، در این روزها وضعیت پایداری جوی در استان حاکم خواهد بود، اما وزش باد را شاهد هستیم.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز در پایان اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که دمای هوا در شهرستان کرج و در گرم‌ترین ساعات طی امروز و فردا با کاهش حدود 4 درجه‌ای به 35 درجه بالای صفر برسد.