نوربخش: قانون خودشان را هم قبول ندارند
نوربخش: قانون خودشان را هم قبول ندارند

گروه ورزش شهریاریها : ناصر نوربخش با انتقاد از عملکرد کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در برگزاری انتخابی مجدد در برخی اوزان عنوان کرد: نفرات فعلی همواره به محمد بنا به خاطر عدم برگزاری انتخابی انتقاد می‌کردند که چرا خودش مستقیم انتصاب می‌کند و انتخابی نمی‌گذارد، اما حالا اینطور برخورد می‌کنند. به نقل از […]

A0786605گروه ورزش شهریاریها : ناصر نوربخش با انتقاد از عملکرد کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در برگزاری انتخابی مجدد در برخی اوزان عنوان کرد: نفرات فعلی همواره به محمد بنا به خاطر عدم برگزاری انتخابی انتقاد می‌کردند که چرا خودش مستقیم انتصاب می‌کند و انتخابی نمی‌گذارد، اما حالا اینطور برخورد می‌کنند.

به نقل از فارس، وی ادامه داد:‌ البته این ایراد هم به کادر قبلی وارد بود که باید در برخی اوزان مسابقه انتخابی برگزار می‌شد، اما به هر حال هر مربی یک شیوه‌ای دارد. البته ‌در بیشتر موارد بنا نظر خودش را با صراحت و قدرت اعلام می‌کرد که در بیشتر موارد هم جواب می‌داد و بهترین‌ها انتخاب می‌شدند که نتیجه آن هم در المپیک مشخص شد.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: متأسفانه کادر فنی آنقدر ضعیف است که جرأت ندارد حتی نظر خودش را واضح و شفاف اعلام کند و با برگزاری انتخابی‌های مکرر به دنبال رسیدن نفر مورد نظر خود به دوبنده تیم ملی است.

نوربخش افزود: امسال پنج مسابقه (قهرمانی کشور، لیگ، جام یادگار امام، انتخابی تیم ملی و دانشجویان جهان) برگزار شده است، اما هنوز نتوانسته‌اند نفرات مورد نظر خود را برای تیم ملی مشخص کنند که نشان از ضعف کادر فعلی دارد چون با حسن نیت برخورد نمی‌کنند و می‌خواهند نفرات مورد نظر خودشان را به جهانی ببرند. می‌خواهند آنقدر مسابقه انتخابی برگزار کنند تا در نهایت کشتی‌گیری که می‌خواهند برنده شود.

وی عنوان کرد:‌ یک زمان می‌گویند سر وزن قانونی، حالا هم شیوه‌ای جدید ابداع کرده‌اند. ‌کشتی‌گیری که با پنج کیلو ارفاق کشتی‌ می‌گیرد هیچ‌وقت در وزن قانونی نمی‌تواند به این خوبی کشتی بگیرد. دارند شرایطی فراهم می‌کنند که محمد نوربخش را چون پسر من است ببازانند. محمد در تمام مسابقات رسمی که برگزار شده اول شده است چه لزومی به برگزاری انتخابی مجدد دارد؟ پاپی به جز انتخابی تیم ملی در هیچ انتخابی شرکت نکرده است و حتی برای آسیایی هم بدون انتخابی انتخاب شد؛ سال قبل هم که کشتی نگرفت. حتی کادر فنی قانونی که خودش گذاشته است را هم قبول ندارد.

نوربخش خاطرنشان کرد: از طرفی در مرحله نهایی انتخابی تست دوپینگ بود که خیلی‌ها خودشان را به آسیب‌دیدگی زدند تا تست ندهند. به هر حال این معضل در سال‌های قبل هم وجود داشته است. همین افراد وقتی به مسابقات جهانی می‌روند عنوانی بهتر از پنجمی کسب نمی‌کنند برای اینکه تست دوپینگ ندهند.

وی افزود: همین حالا نگاه کنید نفراتی را داریم که 10 سال عضو تیم ملی بوده‌اند، اما یک عنوان جهانی هم ندارند، اگر وسایل این کشتی‌گیران را در اردو بررسی کنید مواد نیروزا همراه دارند. با روشی که اعمال می‌کنند چیزی عاید تیم ملی نمی‌شود و تیمی ضعیف را برای جهانی انتخاب می‌کنند. حتی برنامه‌های تمرینی هم دچار اشکال است، آنقدر مسابقه برگزار کردند که کشتی‌گیران فرصت آماده‌سازی مطلوب را ندارند. هر ماه یک مسابقه برگزار می‌شود چه برنامه‌ تمرینی باید اجرا شود که در جهانی نتیجه بگیرند.

نوربخش تصریح کرد: کشتی‌گیرانی که در انتخابی کشتی نگرفتند یا خودشان را به مصدومیت زدند چه کسی به آنها گفته بود کشتی نگیرند؟ تمام اینها مسائل پشت پرده است برای اینکه به مقصود خودشان برسند. متأسفانه این مسائل اجازه پیشرفت به کشتی نمی‌دهند.