معرفی ۸ مرکز و پایگاه‌ انجام تست سریع کرونا در شهرستان قدس
معرفی ۸ مرکز و پایگاه‌ انجام تست سریع کرونا در شهرستان قدس
شهرقدس- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با معرفی ۸ مرکز و پایگاه‌ برای انجام تست کرونا، گفت: با افزایش مراکز نمونه‌گیری و انجام تست سریع در شهرستان، تعداد نمونه‌های اخذشده در حال حاضر ۳ برابر افزایش پیدا یافت.

به گزارش شهریاریها ، سیدحسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آزمایش سریع بیماری کرونا در شهرستان فعال شده و هم اکنون با تجهیز و راه‌اندازی ۸ مرکز و پایگاه، نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهرستان در این مراکز و پایگاه‌ها انجام می‌گیرد.

وی گفت: شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به شکل حضوری و غیرحضوری، به خصوص به گروه‌های در معرض خطر بسیار پراهمیت است و با راه‌اندازی این مراکز و انجام تست سریع، بیش از پیش می‌توان نسبت به شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه خانگی آن‌ها اقدام کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس افزود: خانواده‌های بیماران کرونا و افرادی که در تماس نزدیک با بیمار بوده‌اند به طور مستمر و روزانه پس از پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران شبکه بهداشت، برای انجام تست کووید ۱۹ به پایگاه‌ها و مراکز مورد نظر ارجاع می‌شوند.

میرشریفی ادامه داد: با افزایش مراکز نمونه‌گیری و انجام تست سریع در شهرستان، تعداد نمونه‌های اخذشده درحال حاضر نسبت به روزهای گذشته به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ضمن معرفی مراکز تست‌گیری کرونایی سطح شهر، تصریح کرد: افراد خانواده بیماران کرونایی و یا اشخاص در معرض تماس نزدیک با آن‌ها می‌توانند در اسرع وقت برای انجام تست کرونا به مرکز نیمه شعبان در خیابان آزادی، انتهای خیابان ۸ متری شورا، مرکز شهید عشرتی واقع در میدان قدس، بلوار امام‌زاده، نبش کوچه بلبل، مسجد صاحب الزمان(عج) در کاووسیه، خیابان طالقانی، مسجد امام رضا(ع) واقع در خیابان ۲۰ متری شورا، خیابان نسترن، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در سرخه حصار، خیابان شرئیان، پایگاه امام حسن مجتبی(ع) در انتهای بلوار ۴۵ متری انقلاب ، کوی فرزان، مرکز شهرک دانش واقع در شهرک دانش، میدان شهدای دانش، مرکز هفت جوی در هفت جوی، خیابان مطهری، جنب منبع آب مراجعه کنند.