مجموعه مدیریت شهری قدس نقش بسزایی در افزایش سرانه درمانی شهر داشته است
مجموعه مدیریت شهری قدس نقش بسزایی در افزایش سرانه درمانی شهر داشته است
حسین چناقچی ضمن تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، گفت: شهرستان قدس با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان ۴۰ تختخوابی دارد که پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

به گزارش شهریاریها ،حسین چناقچی: مجموعه شورای اسلامی شهرقدس در راستای افزایش سرانه بهداشت و درمان شهر زمینی در گذشته زمینی برای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی اهدا کرده و پس از احداث ساختمان آن محوطه و معابر آن را آسفالت و جدوگذاری نموده است تا بزودی و پس از تجهیز امکانات شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم شاید گوشه ایی از کمبود سرانه درمانی قدس جبران گردد.

چناقچی اظهار داشت: همچنین شورای اسلامی شهر قدس قطعه زمینی به مساحت هزار متر مربع جنب بیمارستان ۱۲ بهمن برای توسعه این بیمارستان به تامین اجتماعی اهدا و با نهایت مساعدت پروانه ساخت آن صادر گردید که سازمان تامین اجتماعی وعده هایی مبنی بر شروع عملیات توسعه در اسفند ۹۸ داده بودند که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد ولی انتظار داریم که هر چه سریعتر اجرای پروژه آغاز گردد.

وی ضمن تشکر از کادر درمان، بهداشت، سلامت و پزشکان که جهادگونه در حال خدمات رسانی هستند، گفت: دو قطعه زمین از طرف شورای اسلامی و شهرداری شهر قدس به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهدا شد تا دو درمانگاه و پایگاه سلامت در شهرک ابریشم و کاووسیه احداث نماید همچنین ۷ قطعه زمینی در شهرک فرزان اهدا شده بود که درمانگاه و پایگاه سلامت احداث شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهرقدس گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی سه درمانگاه خصوصی و با پیگیری انجام شده دو داروخانه شبانه روزی در نقاط کمتر برخوردار شهر خیابان ۳۰ متری شورای شمالی و میدان ۹ دی تاسیس گردید.

چناقچی با اشاره به کمبود پایگاه های اورژانس در گذشته، عنوان کرد: با اهدای چهار قطعه زمین و همکاری سازمان اورژانس کشوری چهار پایگاه اورژانس در خیابان های کاووسیه، توسعه، شهدای اصناف و انتهای امامزاده احداث شد و در پارک حنانه نیز پد فرود بالگرد تعبیه شده تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت و بهداشت مردم در اولویت قرار دارد، گفت: مجموعه مدیریت شهری قدس آماده همکاری با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و احداث بیمارستان در شهر است و استقبال خواهد کرد.