مانور آمادگی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی در شهریار برگزار شد
مانور آمادگی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی در شهریار برگزار شد

شهریاریها : همزمان با روز کاهش اثرات بلایای طبیعی و به همت فرمانداری و ستاد مدیریت بحران شهریار، مانور آمادگی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی در این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهریار، مانورآمادگی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی در […]

شهریاریها : همزمان با روز کاهش اثرات بلایای طبیعی و به همت فرمانداری و ستاد مدیریت بحران شهریار، مانور آمادگی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهریار، مانورآمادگی در مقابل حوادث و بلایای طبیعی در پایگاه جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

در این مانور که بدون هماهنگی و اطلاع قبلی و با هدف سنجش میزان آمادگی اعضای ستاد برپا شد، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شهریار طی ابلاغیه ای از اعضای این ستاد  خواست که ظرف مدت 15 الی 20 دقیقه، تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای عملیات امداد و نجات در مواقع بروز حادثه را، در محل پایگاه جمعیت هلال احمر این شهرستان حاضر کنند.

گفتنی است در این مانور با ایجاد انفجار و آتش سوزی، میزان هماهنگی و توان مدیریتی دستگاه های امداد رسان در اطفای حریق، کمکهای اولیه، برپایی بیمارستان صحرایی و… محک زده شد.

لازم به ذکر است که این مانور به منظور سنجش میزان آمادگی و ارزیابی سرعت عمل، لوازم و تجهیزات، چگونگی امداد رسانی دستگاه های مختلف و… در زمان وقوع حوادث، همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف در عملیات امداد و نجات و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی برگزار شد.

در این مانور تمام دستگاه های خدماتی و امداد رسان شهرستان شهریار از جمله آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، سپاه، شبکه بهداشت و درمان، شهرداریها، بخشداریها و… حضور فعال داشتند.