صدور هشدار زرد در استان تهران/احتمال آبگرفتگی وجود دارد
صدور هشدار زرد در استان تهران/احتمال آبگرفتگی وجود دارد
تهران- مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: با توجه به این سامانه لغزندگی جاده ها، احتمال ریزش کوه واحتمال آبگرفتگی معابر پیش بینی شده است.

به گزارش شهریاریها،  حامد یزدی مهر، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از بعدازظهر دوشنبه نهم آبان ماه آغاز و تا روز سه شنبه دهم آبان ماه پایان خواهد یافت.

 

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به نوع مخاطره سامانه مذکور افزود: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک برای مناطق جنوبی و غربی استان تهران پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف با احتمال کولاک در ارتفاعات بالادست توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده است گفت: از همه مردم می‌خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده توجه ویژه داشته باشند، چرا که در این سامانه لغزندگی جاده‌ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

 

یزدی مهر در ادامه بیان داشت: به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین خواستار پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و عدم پرواز با هواپیماهای سبک شد و عنوان داشت: فاصله گرفتن از سازه‌های موقت و احتیاط در تردد برای افراد دارای بیماری تنفسی و سالمندان، عدم پارک خودرو کنار درختان و سازه‌های نیمه تمام مورد تاکید است.

 

یزدی مهر افزود: خطر سقوط اجسام، کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.