شهریار،ملارد و قدس به توزیع برق نواحی استان تهران پیوستند
شهریار،ملارد و قدس به توزیع برق نواحی استان تهران پیوستند

شهریاریها : مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران گفت: با اجرای قانون مدیریت تقسیمات کشوری، خدمات برق رسانی به سه شهرستان ملارد، شهریار و قدس به شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران واگذار شد. ˈسیدعلی بربندˈروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال پیگیری ها و […]

93016841168833821024شهریاریها : مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران گفت: با اجرای قانون مدیریت تقسیمات کشوری، خدمات برق رسانی به سه شهرستان ملارد، شهریار و قدس به شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران واگذار شد.

ˈسیدعلی بربندˈروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال پیگیری ها و مکاتبه های مسوولان استانداری تهران و فرمانداری های این سه شهرستان، با وزارت نیرو، اقدمهای لازم در مورد انتقال فعالیت های مناطق برق یاد شده و الحاق آن به توزیع برق نواحی استان تهران انجام شد.

وی افزود: با همراهی، شرکت توزیع برق البرز و برگزاری جلسه های کارشناسی، در تاریخ سوم اردیبهشت جاری، مدیریت کار به شرکت توزیع برق نواحی استان تهران واگذار شد.

بربند در مورد میزان مشترکان مناطق یاد شده گفت: این سه منطقه از بزرگترین مناطق کشور از لحاظ وسعت و دارای حدود 500 هزار مشترک خانگی، صنعتی، تجاری و کشاورزی هستند که بار عمده آن صنعتی است.

وی بیان کرد: این حجم به اندازه یک شرکت توزیع برق جدید است از این رو، در حدود 550 مگاوات پیک بار توزیع نواحی افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر، در استان البرز همین میزان کاهش یافت.

بربند افزود: در زمان حاضر برق نواحی استان تهران دارای 2 میلیون مشترک در وسعتی حدود 17 هزار کیلومتر است که 30 درصد پیک بار استان را دارا است در حالی که در توزیع برق تهران بزرگ این رقم در حدود 40 درصد مشترک متمرکز است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی افزود: در مرحله اول برای ارایه خدمات بهتر، اقدام هایی انجام و تحویل به روز کنتور در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم در چند ماه آینده با نصب سیستم های توزیع، این سه شهر نیز بر مبنای برنامه استراتژیک شرکت اداره شوند.

وی افزود: به منظور هم افزایی و تطبیق مدل ذهنی همکاران مناطق یاد شده با نواحی، برنامه آموزش نیروها در حال انجام است.

بربند گفت: تحویل این واحدها به شرکت، متضمن کار و هزینه بالایی است و یکی از نتایج آن بالا رفتن انرژی توزیع شده شرکت به نحو بسیار خوبی است که در سیستم جدید هزینه های جاری براساس کیلو وات انرژی توزیع شده محاسبه و پرداخت شود.

وی بیان کرد: آینده بسیار خوبی از بعد درآمدی و بنگاه داری برای شرکت ایجاد می شود و ورود این نقدینگی ما را قادر خواهد کرد از تکنولوژی های نو بیشتر بهره مند شویم که در مورد اصلاحات و نوسازی شبکه نیز اقدامهای بسیار خوبی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران در مورد اقدمهای فنی انجام شده گفت: راه اندازی پنجمین مراکز کنترل و تلفن شرکت در شهر ملارد در حال انجام است و تمام سیستم های مخابراتی و نرم افزاری شرکت توسط مدیای ماکروویو در ظرف چند روز فعال شده که ظرف چند هفته آینده به وسیله فیبر نوری انجام می شود.

بربند اظهار کرد: در دو ماه آینده علاوه بر اینکه کنتور مشترکان در نوبت، نصب و هم زمان تحویل و نصب کنتور مشترکان جدید به روز می شوند؛ تمام سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری که زیرساخت های اصلی هستند در اختیار واحدهای این مناطق قرار خواهد گرفت.