شهروندان دانش کافی برای استفاده از فضای سایبری داشته باشند
شهروندان دانش کافی برای استفاده از فضای سایبری داشته باشند

شهریاریها : رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غری استان تهران با اشاره به کلاهبرداریهایی از طریق فضای مجازی گفت: شهروندان باید دانش و اطلاعات کافی برای استفاده از فضای سایبری را داشته باشند تا مورد سوء استفاده واقع نشوند.  سرهنگ تراب نوراللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با برشمردن ویژگیها و قابلیتهای فضای مجازی و […]

انتظامیشهریاریها : رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غری استان تهران با اشاره به کلاهبرداریهایی از طریق فضای مجازی گفت: شهروندان باید دانش و اطلاعات کافی برای استفاده از فضای سایبری را داشته باشند تا مورد سوء استفاده واقع نشوند.

 سرهنگ تراب نوراللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با برشمردن ویژگیها و قابلیتهای فضای مجازی و گسترش دامنه استفاده از این فضا در سطح جامعه و خانواده ها، به آسیبها و تهدیدات این فضا و جرائم سایبری و همچنان بهره برداری ها دشمنان از این فرصت برای جنگ نرم اشاره کرد.

وی در ادامه بر لزوم افزایش سطح دانش شهروندان و کاربران برای ورود و استفاده از این فضا تاکید کرد.

این مسئول به توصیه های پلیس فتا پیرامون برخی جرائم شایع در جامعه اشاره و عنوان کرد: سوء استفاده از رمزها، بی دقتی در نگهداری این رمزها و مشکلات مبتلابه کارتهای عابر بانک و کلاهبرداریهای مربوط از جمله مشکلات شایعی است که شهروندان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

نوراللهی همچنین بر لزوم همراهی والدین با فرزندان در استفاده از اینترنت تاکید و راهکارهای لازم برای این مهم را ارائه کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در ادامه هشدارهای لازم در خصوص سرمایه گذاری دشمنان در این فضا برای تخریب جوانان و اشاعه فرهنگ منحط غربی را یادآور شد و گفت: توجه آموزه های دینی و تمسک به قرآن و فرهنگ اسلامی برای صیانت جوانان و خانواده در برابر این خطرات امری ضروری است.

وی، آگاهی و دانش کافی در زمینه امنیت سایبری را شرط صیانت شهروندان در فضای مجازی دانست.