شهرستان های غرب تهران به مترو تهران-کرج متصل می شود
شهرستان های غرب تهران به مترو تهران-کرج متصل می شود
قدس- فرماندار قدس از اتصال شهرستان های غرب تهران به مترو تهران-کرج در سال های آینده خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،وحید گلیکانی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم ولایی و انقلابی با حضور در صحنه و در دفاع از کشور توانستند بر توطئه‌های دشمن غلبه کنند تا نقشه‌های دشمن به نتیجه نرسد، گفت: با وجود تحریم‌هایی که بر کشور وارد شد، در عرصه‌های مختلف از جمله علم و تکنولوژی، پزشکی، هوافضا، ماهواره‌ها و موشکی به دستاوردهایی دست یافتیم که می‌توانیم آن را به دنیا صادر کنیم.

فرماندار قدس با اشاره به سفر رئیس جمهور به قدس افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری موضوع حمل و نقل مترویی و ریلی بود که با محوریت سه شهرستان قدس، شهریار و ملارد با مشارکت شهرداری‌ها و شوراهای این شهرستان‌ها، در دهه فجر دفتر شرکت مترو در شهریار تأسیس و افتتاح شد و با انجام کار مطالعاتی این شرکت در سال‌های آینده شاهد اتصال شهرستان‌های غرب استان به مترو تهران و کرج خواهیم بود.

وی گفت: روزانه بیش از ۶۰ هزار نفر از شهرستان قدس به تهران تردد کرده که با راه‌اندازی مترو سهولت دسترسی شهروندان انجام شده و ابتدای مسیر از شهرستان قدس خواهد بود.

گلیکانی افزود: یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه فاضلاب شهری است که نزدیک به ۱۷ سال انشعابات آن واگذار شده و فاز اول تصفیه‌خانه در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد اما به دلیل اشباع شدن حوضچه تصفیه‌خانه، افرایش سطح حوضچه فاضلاب در فاز دوم در سفر رئیس جمهوری مطالبه و ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن تعریف شد که پس از تخصیص و جذب مدول دوم از طریق اداره آب و فاضلاب احداث خواهد شد.

فرماندار قدس گفت: بیمارستان ۱۲ بهمن یکی از قطب‌های درمانی شهر است که با مساعدت مدیریت شهری زمینی برای توسعه آن اختصاص یافت و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب شد و مجوز آن از دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر شده که پس از تهیه نقشه‌های معماری نسبت به توسعه آن اقدام خواهد شد.