شاهمیری: مسئولان از قضاوت هایم در جام جهانی والیبال راضی بودند
شاهمیری: مسئولان از قضاوت هایم در جام جهانی والیبال راضی بودند

شهریاریها : محمد شاهمیری، داور ایرانی حاضر در مسابقات جام جهانی 2015 والیبال در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فارس به ژاپن، درمورد عملکرد و برنامه هایش در این دوره از مسابقات اظهار داشت: من در مرحله اول مسابقات در شهر هیروشیما حاضر بودم. سرگی تیتوف، دبیر کمیته داوران فدراسیون جهانی والیبال از عملکردم […]

13921024000415_PhotoAشهریاریها : محمد شاهمیری، داور ایرانی حاضر در مسابقات جام جهانی 2015 والیبال در گفت و گو با خبرنگار اعزامی فارس به ژاپن، درمورد عملکرد و برنامه هایش در این دوره از مسابقات اظهار داشت: من در مرحله اول مسابقات در شهر هیروشیما حاضر بودم. سرگی تیتوف، دبیر کمیته داوران فدراسیون جهانی والیبال از عملکردم در چند بازی که قضاوت کردم بسیار رضایت داشت.

وی ادامه داد: در کل قضاوت ها در مرحله نخست خوب بوده، اما با توجه به اینکه تعداد داوران نسبت به دوره گذشته کمتر شده کارمان سنگین و سخت تر شده است. نکته جالب توجه این است که ژاپن به عنوان میزبان مسابقات هیچ داوری در این دوره از پیکارها ندارد.

شاهمیری درخصوص مسابقاتی که خودش در آنها حضور داشته است، گفت: داور دوم بازی ژاپن و مصر بودم. در دیدار تیم های ملی والیبال ژاپن و کانادا به عنوان داور اول سوت زدم. همچنین داور اول مسابقه تیم های مصر و کانادا بودم که البته 5 سته هم شد. دیدار حساس تیم های آمریکا و ایتالیا را هم به عنوان داور اول قضاوت کردم.

داور بین المللی والیبال ایران خاطرنشان کرد: اکثر مسابقاتی که من در مرحله اول داور بودم 5 سته شد. مسابقه ایتالیا و آمریکا با توجه به اینکه 3 بر صفر شد، اما بازی نزدیک و تماشایی بود ولی بعد بازی ناظران هم از کار من و داور دوم رضایت داشتند. ضمن اینکه تیم های برنده یا بازنده هم هیچ اعتراضی نداشتند.

وی با بیان اینکه در روز دو مسابقه را قضاوت می کنم، افزود: باید بگویم که بهترین منشی ها در ایران هستند؛ ما از روز اول با منشی الکترونیک که برای مان تهیه کرده اند مشکل داریم. منشی های ژاپنی بسیار ضعیف هستند و برخی مواقع در کار ما هم مشکل ایجاد می کنند.

شاهمیری درخصوص سیستم جدید بازبینی مجدد صحنه ها، تصریح کرد: سیستم ویدیو چک این مسابقات هوکای انگلیسی است. در مقررات جدید داور چهارم که داور ویدیو چک است در استودیو و نه در نه کنار زمین می نشیند و با اپراتور صحنه ها را چک می کند.

داور بین المللی والیبال ایران درمورد چگونگی کارکرد سیستم ویدیوچک، خاطرنشان کرد: داور چهارم با گوشی بی سیم با داور اول و دوم در ارتباط است و باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد. ابتدا درخواست مربی توسط داور دوم به داور چهارم داده می شود و پس از آن نوع درخواست را داور چهارم با اپراتور بررسی و جواب را به داور اعلام می کند.