زیرگذر بزرگراه شهید متوسلیان – سه راه شهریار افتتاح شد
زیرگذر بزرگراه شهید متوسلیان – سه راه شهریار افتتاح شد
شهریاریها - همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور استاندار تهران و مدیران شهری پایتخت زیر گذر بزرگراه شهید احمد متوسلیان (فتح) - باغستان در منطقه ۲۱ تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش شهریاریها ، شهردار منطقه ۲۱ تهران روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این زیرگذر (سه راه شهریار) و کلنگ زنی طرح روگذر این طرح در قالب نود و نهمین پویش امید و افتخار گفت: آبان سال ۱۴۰۱ برنامه‌ ریزی برای رفع یکی از دغدغه‌های مردم منطقه و طرح‌های ناتمام تحت عنوان زیرگذر متوسلیان – باغستان بعنوان اولویت‌ مهم در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا پوریافر اظهار کرد: طرحی که نزدیک به سه سال از احداث آن گذشته و پیشرفتی حدود ۶۰ درصدی داشت با توجه به حجم ترافیک بزرگراه شهید متوسلیان، تلاش‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به کار و بهره‌برداری از آن در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی افزود: تزریق به موقع منابع مالی و افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای کار، سبب شد تا بیش از ۴۰ درصد از فعالیت‌های احداث طرح در سال ۱۴۰۲ انجام شود تا امروز شاهد افتتاح آن باشیم.

شهردار منطقه ۲۱ تهران گفت: طرحی که در مسیر آن معارض‌های بسیار از تیرهای برق فشار قوی تا لوله‌های آب و گاز و خطوط مخابرات قرار داشت کار اجرا را سخت و دشوار کرده بود اما این طرح با همت و تلاش مضاعف به پایان رسید تا گره ترافیکی سه راه شهریار که سال‌ها رانندگان خودروها و اهالی تهران، شهریار، باغستان و ملارد را آزار می‌داد، باز شود.

وی در خصوص ویژگی‌های این طرح عمرانی یادآور شد: ایجاد دسترسی به باغستان، شهریار، ملارد از اهداف این طرح بود چرا که روزانه یک میلیون نفر از مسیرهای اعلام شده وارد شهر تهران می‌شوند و با تاکید شهردار تهران این پروژه جهت دسترسی آسان شهرهای اقماری تهران در دستور کار قرار گرفت.

به گفته پوریافر، اجرای طرح دسترسی جنوب به غرب باغستان و اتوبان شهید متوسلیان نیز امروز کلنگ‌زنی شد البته کارگاه‌های مورد نیاز تامین تجهیزات شده و روگذر این پروژه نیز در کمترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اتوبان شهید متوسلیان به شرق با معارضین چند ساله مانده و دسترسی به بزرگراه شهید لشگری در سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت و اجرای این پروژه سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: موضوع حمل و نقل عمومی در منطقه یکی از مواردی است که مورد تاکید شهردار تهران بوده و در همین راستا احداث خط ۱۱ مترو با سه ایستگاه در این منطقه در دستور کار قرار دارد و خط ۱۰ نیز که در گذشته در منطقه ۲۱ پیش‌بینی نشده بود با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در زمینی زیر شهید لشگری احداث خواهد شد.

پوریافر به ورود بی آر تی و همچنین تراموا از تهرانپارس و تهرانسر و ورودآورد در منطقه ۲۱ اشاره کرد و ادامه داد: مشاور موافقت‌های خود را برای این مد از حمل و نقل داده و در منطقه ۲۱ اجرا خواهد شد.

وی همچنین به احداث ۱۳ مجموعه کامل ورزشی در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در منطقه با مشکلاتی روبرو بوده‌ایم کمبود آب جهت آبیاری فضای سبز بوده که در همین ارتباط دو تصفیه‌خانه جهت بازچرخانی و رفع مشکل آب در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص ویژگی‌های فاز یک طرح زیرگذر متوسلیان – باغستان افزود: دسترسی شرق به جنوب در تقاطع، میزان کاهش مسیر با اجرای فاز یک به طول ۱.۵ کیلومتر و حذف مسیر دوربرگردان غیرایمن از ویژگی‌های فاز یک پروژه است.

پوریافر در ادامه گفت: مسیر شرق به جنوب برابر هشت متر شامل دو خط عبور، مسیر جنوب به شرق برابر هشت متر شامل دو خط عبور، مسیر غرب به جنوب برابر ۶ متر شامل یک خط عبور، از دیگر ویژگی‌های فاز یک پروژه محسوب می‌شود همچنین دسترسی جنوب به غرب در تقاطع فوق و کاهش مسیر با اجرای فاز ۲ به طول ۴.۵ کیلومتر از ویژگی‌های فاز ۲ طرح محسوب می‌شود.