خسارت وارده به اموال عمومی در استان تهران هنوز برآورد نشده است
خسارت وارده به اموال عمومی در استان تهران هنوز برآورد نشده است
استاندار تهران گفت: هنوز میزان خسارت به اموال عمومی در استان تهران دقیق مشخص نشده است.

به گزارش شهریاریها ، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که همه ما شاهد حوادث اخیر چند روز گذشته بودیم عده ای هنجار شکن که حتی نمی توان نام آنها را شهروند گذاشت دست به آشوب و اغتشاش زدند و هدفشان غارت کردن اموال مردم و آتش زدن اماکن عمومی بود.

وی افزود: طی نامه‌ای که به همه فرمانداران استان‌ها ابلاغ کردیم، خوشبختانه بعضی از شهرهای استان تهران مثل فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا آسیبی نداشتیم و در بعضی از شهرها هم خسارت جزئی داشتیم.

محسنی بندپی گفت: در چند شهر غرب استان تهران مثل ملارد، بهارستان، قدس و شهریار اماکنی؛ مثل بانک‌ها که سرویس دهی می کردند دچار آتش‌سوزی شدند و جایگاه‌های پمپ بنزین هم طعمه حریق شدند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل رفاه و اتکاء که خدمات را به مردم ارائه می‌دادند مورد غارت و آتش‌سوزی قرار گرفتند.

استاندارد تهران بیان کرد: در وهله اول آن مکان‌هایی که نیازهای عمومی مردم را سرویس‌دهی می کردند تسریع  و مکلف کرده ایم و همچنین به بانک مرکزی اعلام کرده ایم در جهت بیمه بانک‌ها سریع ورود پیدا کنند و تعیین خسارت کنند و اقدام به خدمات به مردم جهت سرویس‌دهی کنند.

وی افزود: موضوع جایگاه‌های پمپ بنزین را به وزارت نفت و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده ایم که بعضاً خسارتشان جزئی بوده و ناظر های پمپ‌ها بوده است که تعیین خسارت دقیقی نشده است که به آمار و ارقام آن را اعلام کرد.

این مسوول تاکید کرد: همه این خسارت ها برآورد و ارزیابی می‌شود و ان‌شاءالله ما در اسرع وقت بتوانیم آن فعالیت‌های عادی که مورد استفاده مردم است را برای شهروندان تامین کنیم.

محسنی بند پی ادامه داد: همه بانک ها به جز رباط کریم، بقیه شهرستانها این طور نبوده است که دچار مشکل شوند در واقع فعالیت آنها دو چندان شده است و در شهرستان ملارد هم هماهنگی هایی در خصوص ارائه خدمات انجام شده است که سیستم‌های سیار بتوانند این کار را عهده‌دار شوند تا هیچ فعالیت‌های مردم دچار مشکل نشود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از مردم فهیم و انقلابی تشکر کنیم، مردمی که امروز برای تشییع پیکر مطهر شهدای امنیت در خیابان‌ها آمدند و نشان دادند صف اعتراض مردم از صف آشوب و اغتشاشات جداست و مردم پای نظام و انقلاب شان هستند و این آمادگی و ایستادگی را دارند که توطئه‌های استکبار را چه در بیرون و چه در داخل کشور خنثی و بی‌اثر کنند.

استاندارد تهران گفت: آن چیزهایی که مربوط به خدمات عمومی مردم است به سرعت بدنبال این هستیم که رفع شود و در حال انجام این فرایند هستیم و همین الان فروشگاه رفاه اعامولام کرده است با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم اجناس فروشگاه را با ۳۰ درصد تخفیف در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: در واقع آن قولی که دولت و مسئولین به مردم داده است در جهت مدیریت کردن و بهینه کردن سوخت تحقق یابد و باعث نشود فشار دیگری را به مردم وارد کند و ان‌شاءالله تدابیری را اتخاذ کنیم که رضایتمندی مردم را بدنبال داشته باشد.