حق وردی ؛ بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار تا پایان سال به بهره برداری می رسد
حق وردی ؛ بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار تا پایان سال به بهره برداری می رسد
شهریاریها - نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد گفت : با دستور رئیس جمهور بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد .

به گزارش شهریاریها ،دکتر حسین حق وردی، نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه پل مدیریت شبکه رادیویی تهران به سفرهای رئیس جمهور به غرب استان تهران اشاره کرد و گفت : یکی از مصوبات اخیر رئیس جمهور به شهرستان شهریار ، تکمیل و بهره برداری از بیمارستان امام خمینی (ره) است ، قرار است این بیمارستان بعد از 33 سال تا پایان امسال به بهره برداری برسد .

مشروح گفتگو به این شرح است :

سؤال: قبل از اینکه راجع به معضل کمبود آب از شما سؤال کنم، در بحث اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به غرب استان تهران تا الان کدامیک از مصوبات به مرحله اجرایی رسیده است؟

حق وردی: در شهرستان های مختلف در این سه شهرستانی که بنده افتخار نمایندگی شان را دارم مصوبات مختلف و متعدد بوده است اما آنچه که مشترک بوده است در بحث آب مشخصاً که سؤال فرمودید ما سال گذشته اتصال شهرستان قدس ما به آب تهران برقرار شد و همچنین شهر باغستان در شهرستان شهریار، خروجی اصلی انتقال آب که مصوبات سفر آقای رئیس جمهور هم هست از تصفیه خانه شماره 6 تهران به شهرستان های شهریار و ملارد با حدود 800 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است 180 میلیارد تومان آن در مصوبات سفر آمده است و بقیه آن هم شرکت آبفای غرب استان تهران برعهده گرفته است الان در مرحله اخذ مجوز ماده 23 هستیم در سازمان برنامه و بودجه که انشاالله برای سال آینده این مصوب شود و در بودجه ملی دیده شود و اجرایی شود.

سؤال: جزء مصوبات سفر آقای رئیسی نبود؟

 حق وردی: چرا جزء مصوبات سفر هم است.

سؤال: چون فرمودید مصوبات برای سال آینده به تصویب برسد؟

 حق وردی: بله باید مجوز کمیسیون ماده 23 را می گرفتیم این الان رفته است از همه دستگاه ها موافقت گرفته ایم و در سازمان برنامه و بودجه آنجا مصوب شود جزء جدول برنامه بودجه سال آینده بیاید انشاالله اجرایی شود.

سؤال: دیگر مصوباتی که تا پایان سال اجرایی خواهند شد؟

 حق وردی: مهمترین مصوبه ما در شهرستان شهریار بحث تکمیل بیمارستان امام خمینی بود که با سرعت خیلی خوبی دارد تکمیل می شود استحضار دارید این بیمارستان 33 سال است شروع شده است و هنوز به بهره برداری نرسیده است با دستور رئیس جمهور بنا شد تا پایان سال به بهره برداری برسد. همچنین تلاش می کنیم که این وعده آقای رئیس جمهور محقق شود خوب دارد پیش می رود بحث بعدی مترو بود برای سه شهرستان.

سؤال: بیمارستان چقدر پیشرفت داشته است بعد از 33 سال؟

 حق وردی: الان ساختمان اش تقریباً 99 درصد پیشرفت دارد. تجهیز بیمارستان و همچنین تخصیص نیرو هم شروع شده است در همین روزها دانشگاه علوم پزشکی ایران سایت اش اعلام آمادگی کرد ثبت نام کردند برای بحث استخدام نیروهای مورد نیاز این بیمارستان است. یکی از سه مصوباتی که برای سه شهرستان مشترک است بحث مترو بود و اتصال به متروی پایتخت مصوب شد که یک شرکت سهامی با مشارکت شهرداری های مسیر و شرکت عمران شهر جدید تشکیل شود با استفاده از اعتباراتی که هم شهرداری ها دارند و هم شرکت عمران و هم بودجه ای که دولت در بودجه سنواتی خواهد دید شرکت متروی غرب استان تهران تأسیس شد مدیرعامل انتخاب شده است هیئت مدیره مشخص شده است تمام شهرداری ها مشخص شد اساسنامه اش تصویب شد با همکاری خوبی که استانداری تهران داشت و شوراها و شهرداری هایی که در این شرکت سهامی عضو بودند همه همکاری خوبی داشتند برای اولین بار این شرکت تأسیس شده است برای سال آینده 1800 میلیارد تومان با مشاوره های مختلفی صحبت شده است اولین اقدامی که ظرف این دو ماه آینده انجام می دهد انتخاب مشاور است که مسیر را مطالعه کند و آنطوری که دوستان هیئت مدیره به من قول داده اند انشاالله سال آینده عملیات اجرایی را شروع کنند.