حسین گروسی : توسعه متوازن تهران در دستور کار قرار گیرد
حسین گروسی : توسعه متوازن تهران در دستور کار قرار گیرد

شهریاریها : نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه متوازن تمام نقاط استان تاکید کرد و گفت: به رغم این تفکر که تهران از استانهای برخوردار و بی نیاز کشور است، اعتبارات قطره چکانی پاسخگوی نیاز مردم این استان نیست. حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار […]

گروسیشهریاریها : نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه متوازن تمام نقاط استان تاکید کرد و گفت: به رغم این تفکر که تهران از استانهای برخوردار و بی نیاز کشور است، اعتبارات قطره چکانی پاسخگوی نیاز مردم این استان نیست.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستانهای استان تهران به رغم نزدیکی به پایتخت و جمعیت قابل توجه که از بسیاری استانهای کشور نیز بیشتر است، از فقر سرانه ها، امکانات و زیرساختها رنج می برند به جز شهر تهران که به دلیل بهره مندی از امکانات و اعتبارات شهرداری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، خدمات شهری و… از امکانات نسبتا مطلوبی برخوردار است.

توسعه متوازن استان در دستور کار مسئولان قرار گیرد

این مسئول بر ضرورت توسعه متوازن تمام نقاط استان تاکید کرد و گفت: به طور قطع باید این امکانات و خدمات در شهرستانهای حاشیه پایتخت نیز تامین شود، با وجود جمعیت 12.5 میلیون نفری استان تهران سهم ما از بودجه ها تنها 3.6 درصد است که این اعتبارات باید در تمام عرصه های عمران و آبادانی صرف شود و قاعدتا با این ارقام نمی توان نیازهای استان را تامین کرد.

وی ادامه داد: برغم این تفکر که تهران از استانهای برخوردار و بی نیاز کشور است، اعتبارات قطره چکانی پاسخگوی نیاز مردم این استان نیست لذا بارها از مسئولان کشوری تقاضا کردیم که بودجه ها را بر اساس سرانه ها اختصاص داده و یا اینکه استان تهران را به سه بخش مرکزی، غربی و شرقی ارتقا دهند که با این اقدام بودجه تهران به طور خودکار به سه برابر افزایش می یابد.

ضرورت تجدید نظر در ساختار اداری، سیاسی و بودجه ریزی تهران

نماینده مردم شهرستانهی شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سرانه بودجه در استان تهران برای هر نفر 44 تومان است که با این بودجه نمی توان هیچ کاری از پیش برد، با توجه به جمعیت استان تهران باید با مطالعات دقیق و کارشناسی، در ساختار اداری، سیاسی و بودجه ریزی تهران تجدید نظر صورت گیرد چراکه در غیر اینصورت وضعیت شهرستانهای تهران همینطور باقی می ماند و بهتر نخواهد شد.

گروسی متذکر شد: شهرستانهای تهران برغم کمبود اعتبارات، مملو از استعدادهای ویژه هنری، علمی، ورزشی، فرهنگی، تولیدی، صنعتی و… است که کمتر استانی تمام این قابلیتها را بصورت یکجا دارد، فعالیت 11 مرکز آموزش عالی در حوزه انتخابیه که پذیرای جمع کثیری از جوانان مستعد است، منشا  رشد و شکوفایی همه جانبه محسوب می شود.

سیاه نمایی شبکه تهران از شهرستانها/ توانمندیها نیز انعکاس داده شود

این مسئول با تاکید بر ضرورت انعکاس توانمندی شهرستانهای تهران و معرفی پتانسیل این مناطق که عامل موثری در جذب سرمایه گذاران محسوب می شود، افزود: متاسفانه در این مورد نیز عملکرد مطلوبی مشاهد نشده است، شبکه تهران به عنوان شبکه ای استانی که مسئولیت معرفی و انعکاس اخبار و رویدادهای تمام نقاط استان را بر عهده دارد در این زمینه خوب عمل نکرده است.

وی اظهار داشت: بارها از مسئولان ذیربط خواسته شده که فرصتهای شهرستانها را منعکس کنند اما متاسفانه مشاهده می شود که 23 ساعت از برنامه ها مختص شهر تهران است و تنها یک ساعت به شهرستانها اختصاص می یابد که آن هم چیزی جز سیاه نمایی نیست.

بار 20 درصدی ترافیک کشور بر محورهای غرب استان تهران

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس در پاسخ به سوالی در زمینه راه ها و متروی سه شهرستان، عنوان کرد: شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد محور مواصلاتی غرب و شرق هستند و 20 درصد از ترافیک کشور را پوشش می دهند بنابراین باید امکانات و اعتبارات این مناطق نسبت به سایر استانها و شهرستانهایی که حجم تردد کمتری دارند، بیشتر باشد.

گروسی با تاکید بر ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر مترو در این شهرستانها ادامه داد: واگذاری واحدهای مسکن مهر و شهرکهای تازه تاسیس جمعیت قابل توجهی به این مناطق اضافه می کند که این جمعیت نیازمند تامین امکانات و خدمات زیرساختی هستند، گذشته از این موضوع، حمل و نقل ریلی وسیله ای ایمن و پاک برای تردد افراد است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا، موجب کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت تردد، تسهیل در عبور و مرور و … خواهد شد.