حذف یارانه ثروتمندان نیاز به مصوبه ندارد
حذف یارانه ثروتمندان نیاز به مصوبه ندارد

گروه اقتصاد :محمد‌حسین فرهنگی عضو کمیسیون تحول اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا توافقی بین دولت و مجلس برای حذف یارانه‌ ثروتمندان صورت گرفته است یا خیر، گفت: این موضوع هنوز رسمی نشده، در کارگروه‌هایی که دولت و مجلس با هم داشته‌اند جمع‌بندی در خصوص حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال […]

یارانهگروه اقتصاد :محمد‌حسین فرهنگی عضو کمیسیون تحول اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا توافقی بین دولت و مجلس برای حذف یارانه‌ ثروتمندان صورت گرفته است یا خیر، گفت: این موضوع هنوز رسمی نشده، در کارگروه‌هایی که دولت و مجلس با هم داشته‌اند جمع‌بندی در خصوص حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال انجام شده است.

وی افزود: من معتقدم دولت در خصوص حذف یارانه ثروتمندان اختیار دارد و نیاز به مصوبه مجلس ندارد، اما باید منتظر بود تا گزارش کمیسیون در این خصوص در صحن بررسی شود.

فرهنگی در خصوص اینکه آیا اطلاعات آماری دقیقی از دارایی‌های مردم  و ثروتمندان در اختیار دولت برای حذف یارانه‌ هست، گفت: اتفاقا یکی از مشکلات دولت در زمینه اجرایی شدن و حذف دهک‌های ثروتمند نداشتن اطلاعات آماری درست از دارایی‌های مردم است.

 عضو کمیسیون ویژه تحول اقتصادی مجلس گفت: با حذف دهک ثروتمند 30 درصد از مقدار یارانه‌ای که الان دولت به مردم می‌دهد کاسته می‌شود.