ایران راستی‌آزمایی خود را از سال 58 به اثبات رسانده است
ایران راستی‌آزمایی خود را از سال 58 به اثبات رسانده است

شهریاریها : حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران، با اشاره به نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام موفقیت‌ها و دستاوردهای سال فاطمیه از جمله دیپلماسی هسته‌ای عنایت آن بانوی مکرمه، همدلی و همزبانی، ایثار، شهادت و استقامت 36 ساله مردم بزرگ و […]

گروسیشهریاریها : حسین گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران، با اشاره به نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام موفقیت‌ها و دستاوردهای سال فاطمیه از جمله دیپلماسی هسته‌ای عنایت آن بانوی مکرمه، همدلی و همزبانی، ایثار، شهادت و استقامت 36 ساله مردم بزرگ و فداکار در کنار تدبیر و پافشاری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ویژه رئیس دولت تدبیر و امید بوده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانست با عقلانیت، منطق و به کارگیری دیپلماسی کارآمد، حقانیت حقوقی مردم خود را به جهانیان به خصوص گروه 1+5 به اثبات برساند اما آمریکا هنوز از گزینه‌های روی میز خود صحبت می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار فرزندان شهدای نماینده مجلس با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در آن دیدار فرمودند مظلومیت شهدا را از تریبون مجلس به گوش جهانیان برسانید، من می‌خواهم با صدای رسا به آمریکا که دم از راستی‌آزمایی می‌زند بگویم ما برای هر کرسی که روی آن نشسته‌ایم 758 شهید داده‌ایم.

وی تاکید کرد: از سال 58 تاکنون صداقت، عقلانیت و منطق خود را به جهانیان و مخصوصا کسانی که دم از راستی‌آزمایی می‌زنند نشان داده‌ایم، می‌خواهم به آمریکا و پدیدآورنده‌های داعش و طالبان بگویم جهانیان رفتار مردم با فرهنگ ایران را با 65 دیپلمات جاسوس که اقرار به جاسوسی در ایران کرده‌اند فراموش نخواهند کرد که چگونه آنها بدون کوچکترین آزار و اذیت به آمریکا منتقل شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران‌ راستی‌آزمایی خود را از سال 58 به اثبات رسانده و امروز نوبت آمریکا است که برای یک بار هم که شده رفتار تهدیدآمیز 36 ساله خود را کنار گذاشته و حداقل یک بار با صداقت با مردم ایران رفتار کند.

گروسی در بخش دیگر نطق میان دستور خود به موضوع اداره کشور و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: دو نکته کلیدی را برای استحکام داخلی نباید فراموش کنیم، نکته اول این است که کشور بسیار گران و با تعارف و تبعیض اداره می‌شود،‌ هزینه‌های جاری کشور به بیش از 160 هزار میلیارد ریال رسیده است و فساد اداری، اقتصادی و مالی رو به افزایش است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند موضوع مبارزه با فساد اداری و اقتصادی را بدون چشم‌پوشی باید پیگیری کنیم مگر فرمان هشت ماده‌ای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مبارزه با فساد اداری و اقتصادی فراموش شده است؟ مگر فراموش‌شده برای هر کرسی که روی آن نشسته‌ایم 758 شهید داده‌ایم؟

گروسی ادامه داد: امیر نظام گروسی در نامه‌ای می‌نویسد «در تهران کارها انجام نمی‌شود مگر به رشوه و عشوه»، همچنین امیرکبیر در نامه‌ای به ناصرالدین شاه در اعتراض به ابقای فرماندار معزول قم نوشت «قربانت شوم الساعه در منزل با همشیره همایونی به شکستن لبه نان مشغولیم که خبر رسید موثق‌الدوله فرماندار معزول قم را که به جرم رشاء و ارتشاء معزول کرده بودند به توصیه عمه خود ابقا فرموده‌اید. فرستادم تا او را تحت الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره امور مملکت به توصیه عمه و خاله و دایی و خط بازی و تعارف نمی‌شود».

وی به موضوع دوم برای استحکام داخلی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش نکته دومی است که باید به آن توجه کنیم، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند فرهنگ و اقتصاد مقدم است، کنفوسیوس فیلسوف معروف می‌گوید اگر می‌خواهیم ثمره کار خود را یکساله ببینید گندم بکارید، اگر می‌خواهید ثمره کار خود را بعد از ده سال ببینید درخت بکارید و اگر می‌خواهید ثمره کارتان را قرن‌ها بعد ببینید بر روی انسان و اندیشه‌ها کار کنید.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به این نکته چرا آموزش و پرورش نسبت به پرورش انسان بی‌توجه است، تمام کشورهایی که امروز از لحاظ اقتصادی و صنعتی پیشرفت کردند به این دلیل بوده که آموزش و پرورش را در اولویت قرار داده‌اند. آلمان، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی نمونه این کشورها هستند.