تشکیل ستاد حمایت از نخبگان در شهرستان های قدس، ملارد و شهریار
تشکیل ستاد حمایت از نخبگان در شهرستان های قدس، ملارد و شهریار

شهریاریها : نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استقرار تمامی ادارات در شهرستان های تازه تأسیس غرب تهران ضروری است گفت: با این کار می توان ساختار اداری مناسب تری به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم این مناطق ایجاد کرد. به گزارش خبرنگار مهر، […]

گروسیشهریاریها : نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استقرار تمامی ادارات در شهرستان های تازه تأسیس غرب تهران ضروری است گفت: با این کار می توان ساختار اداری مناسب تری به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم این مناطق ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین گروسی شامگاه دوشنبه در دومین نشست مجلس مشورتی نخبگان  که با حضور فرمانداران شهریار و قدس در شهر اندیشه برگزار شد، گفت: ایجاد فرماندهی نیروی انتظامی ویژه غرب استان تهران اثبات کرد که اغلب ادارات می توانند این شیوه را برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان به اجرا درآورند.

وی افزود: عدم استقرار برخی ادارات در شهرستان های تازه تأسیس، موجب شده است که تشکیلات اداری این مناطق دارای مشکل باشند و امید است با اهتمام جدی مسئولان این موضوع برطرف شود؛ مسئولان توجه کافی به این مناطق ندارند ولی با توجه به جمعیت بسیار زیاد قدس، ملارد و شهریار مسئولان استانی باید نگاه جدی تری به این مناطق داشته باشند تا مردم از خدمات مطلوب تری استفاده کنند.

وی اظهار کرد: وجود نیروهای کارآمد و شایسته در ادارات این مناطق قابل تقدیر است، هم اکنون خیلی از ادارات مستقر در این مناطق با جان و دل در حال ارائه خدمات به مردم هستند که جای تقدیر و تشکر از این مجموعه ها دارد.

نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند کمبود اعتبارات موجب کندی کار شده است اما سوء مدیریت، مهترین دلیل برطرف نشدن بسیاری از مشکلات است که امیدواریم با تدبیر دولتمردان این موضوع برطرف شود.

تأکید قرآن بر استفاده از مشورت

امام جمعه شهر اندیشه در ادامه این نشست گفت: جایگاه مشورت و خرد جمعی در اصول و معارف دین اسلام بسیار بالاست و استفاده از خرد جمعی و شور و مشورت در قرآن تأکید شده است.

حجت الاسلام سیدعلی مروج اظهار کرد: دوری از گناهان کبیره، عفو و بخشش در هنگام خشم، اجابت دعوت پروردگار، اقامه نماز و اهل مشورت از مهمترین خصوصیات اهل ایمان و توکل کنندگان به خداوند متعال هستند.

وی افزود: اهالی این مناطق مردمی فهیم و ولایتمدار هستند و همواره با حضور در عرصه های مختلف سیاسی آن را اثبات کرده اند، البته کاستی ها و مشکلاتی در شهر اندیشه وجود دارد که امید است با اهتمام بیشتر مسئولان این معضلات برطرف شود.

مروج گفت: بیمارستان و آرامستان از مهمترین نیازهای اندیشه هستند و مردم این منطقه انتظار دارند مسئولان توجه ویژه ای به شهر اندیشه داشته باشند تا مشکلات آنها برطرف شود.

 نخبگان می توانند بازوان قوی برای مدیران اجرایی باشند

 فرماندار قدس نیزدر این نشست گفت: لزوم بهره گیری مناسب از نظرات و پیشنهادات سازنده نخبگان در امور اجرایی ضروری است زیرا این افراد می توانند بازوان قوی برای مدیران اجرایی باشند و آنها باید از این کار استقبال کنند.

نورمحمد فردی بیرانوند افزود: نخبگان با نیازها،  کاستی ها و مشکلات مناطق آشنایی کامل دارند و می توانند ایده ها و پیشنهادات مفید و ارزشمندی برای ارائه بهتر خدمت مطلوب و اجرا شدن مناسب تر کارها ارائه کنند.

وی افزود: مشورت با نخبگان و فرهیختگان شریط اصلی، موفقیت در کارها است و هیچ کس نباید خود را بی نیاز از مشورت این افراد بداند و باید از نظرات سازنده آنها به نحو مطلوب بهره برد، نقد سازنده عامل مهمی برای شکوفایی امور اجرایی است و هیچ مسئولی نباید از نقد سازنده هراس داشته باشد بلکه باید استقبال کند تا زمینه بهتر شدن کارها فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: نخبگان باید مسئولان دستگاه های اجرایی را به چالش و نقد منصفانه بکشند و از اموری که به رشد و توسعه پایدار منطقه کمک نمی کند انتقاد کنند و موارد را به مسئولان متذکر شوند.

فردی تصریح کرد: برگزاری اینگونه نشست ها بسیار مفید و ارزشمند است و این نشست ها باید به صورت منظم و با برنامه و دستور کار مشخص برگزار شود تا مسئولان بتوانند از عایدی آن بهره لازم را ببرند.

 تشکیل ستاد حمایت از نخبگان در شهرستان های قدس، ملارد و شهریار

فرماندار شهریار نیز در ادامه این نشست، گفت: بهره گیری از نظرات و پیشنهادات سازنده نخبگان لازم است واین افراد باید حضوری فعال در اینگونه نشست ها داشته باشند و نقطه نظرات کارشناسی خود را بیان کنند.

همت الله هادیزاده اظهار کرد: همه دستگاه های اداری و خدماتی باید موظف به حمایت و پشتیبانی از این افراد شوند تا این مناطق رشد و توسعه پایدار داشته باشند، همچنین باید ستادی برای حمایت و پشتیبانی از نخبگان در شهرستان های قدس، ملارد و شهریار تشکیل شود، البته در شهریار مقدمات کار فراهم شده است.

وی افزود: مردم ولی نعمت مسئولان هستند ومجموعه فرمانداری در حال جمع آوری نقطه نظرات کارشناسی است تا با ارزیابی مطلوب آنها شرایط برای کاهش کاستی ها و مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان فراهم شود.