انهدام باند سارقان مسافرکش نما در شهریار
انهدام باند سارقان مسافرکش نما در شهریار

شهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس، منصور خدادادی اظهار داشت:  در پی وقوع چندین فقره سرقت و زورگیری با شیوه و شگرد یکسان در شهرستان شهریار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی در تشریح شگرد سارقان گفت: این باند از 2 مرد و 2 زن تشکیل شده بود که با […]

انتظامیشهریاریها به نقل از پایگاه خبری پلیس، منصور خدادادی اظهار داشت:  در پی وقوع چندین فقره سرقت و زورگیری با شیوه و شگرد یکسان در شهرستان شهریار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح شگرد سارقان گفت: این باند از 2 مرد و 2 زن تشکیل شده بود که با استفاده از یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی رنگ اقدام به سوار کردن مسافر از میدان آزادی به سمت شهریار می‌کردند. شگرد این افراد این بود که یکی از سارقان زن برای جلب اطمینان و فریب طعمه، روی صندلی جلو نشسته و راننده را همراهی می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود: با رسیدن به نیمه راه، سارقان با تهدید چاقو و قمه و استفاده از گاز اشک آور و بستن دست و پای مسافران، اقدام به سرقت اموال گران‌بهای آنان کرده و آنها را در مسیرهای فرعی اطراف شهریار رها می‌کردند.

خدادادی ادامه داد: با ارسال چهره‌های فرضی سارقان که توسط شکات چهره نگاری شده بود به واحدهای گشتی و تلاش شبانه روزی ماموران دایره مبارزه با سرقت، محل سکونت و اختفای اعضای این باند شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران تصریح کرد: با کنترل مخفیگاه متهمان مشخص شد که اعضای این باند در نیمه‌های شب پس از انجام سرقت به مخفیگاه خود باز می‌گردند، بدین ترتیب پلیس موفق شد طی یک عملیات ضربتی هر چهار نفر از اعضای این باند را دستگیر کند.

خدادادی خاطرنشان کرد: تمامی متهمان دارای سابقه کیفری بوده و در بازجویی‌های انجام شده به 30 فقره سرقت و زورگیری اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در پایان گفت: متهمان پس از شناسایی توسط شکات با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند همچنین تلاش جهت دستگیری سایر همدستان و کشف سرقت‌های احتمالی آنان همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، به دستور مقام قضایی تصاویر متهمان اصلی پرونده و دو سارق مسافرنما ” یاسر – ح” و ” محمود – الف ” منتشر می‌شود تا افرادی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند به منظور تشکیل پرونده ، به پلیس آگاهی غرب استان تهران واقع در شهریار یا شعبه اول بازپرسی دادسرای شهریار واقع در شهرک اداری مراجعه و یا با شماره 65226029-021 تماس حاصل نمایند.