انتقاد فرماندار شهریار از عملکرد شورای شهر فردوسیه
انتقاد فرماندار شهریار از عملکرد شورای شهر فردوسیه
شهریاریها - فرماندار ویژه شهرستان شهریار با اشاره به اینکه شهرداری فردوسیه طی یک سال بر اثر انتخاب‌ها و اصرارهای نادرست اعضای شورای این شهر با سرپرست اداره می‌شود، گفت: در خصوص آخرین انتخاب شورای فردوسیه، نظر نهایی با تشکیل جلسه هیات حل اختلاف استان تهران اعلام می‌شود که با توجه به شرایط قطعا منفی خواهد بود.

به گزارش شهریاریها ،امیرعباس شفیع‌زاده فرماندار ویژه شهرستان شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار در خصوص وضعیت انتخاب شهردار فردوسیه، اظهار کرد: اواخر سال گذشته و با آغاز حضور بنده در شهرستان، ۴ شهر در شهرستان وضعیت بلاتکلیف در خصوص صدور حکم شهردار داشتند که تکلیف ۳ شهر مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه دوران سرپرستی شهرداری دوران مطلوبی با توجه به عدم اختیار کافی نیست، گفت: در خصوص مدیریت شهری فردوسیه، مشکل جدی به اعضا شورا بر می‌گردد و گزینه‌ای را که معرفی کردند در مرحله اول توسط استانداری تهران تایید نشد و اعلام شد که به خاطر مصالح مردم گزینه دیگری را انتخاب کنند اما اعضا شورا بر انتخاب خود اصرار کردند و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری نامه عدم احراز صلاحیت گزینه پیشنهادی را را به شورای فردوسیه ابلاغ کرد.

فرماندار ویژه شهریار بیان‌کرد: پس از این انتخاب ناموفق، مجدد شورای شهر فردوسیه گزینه‌ای را انتخاب کرد که در جلسه کمیته تطبیق فرمانداری فاقد یکی از شرایط احراز صلاحیت سمت شهردار شناخته و اعلام شد که مجدد اعضا شورا بر این گزینه اصرار کردند که اعلام شد به دلیل عدم احراز صلاحیت این اصرار شما صرفا به ضرر مردم و شهر خواهد بود.

شفیع‌زاده گفت: شهروندان باید بدانند که در انتخاب نمایندگان خود در شورای شهر باید انتخاب درستی داشته باشند و افرادی را که قلبشان برای شهر می‌تپد، برگزینند و چرا یک شهر در شهرستان شهریار یک سال تکلیفش مشخص نبوده و شهرداری با سرپرست اداره شود.

وی تصریح‌کرد: آخرین وضعیت در خصوص انتخاب شهردار فردوسیه آن است که با توجه به اصرار شورا، بایستی جلسه هیات حل اختلاف رسیدگی به شکایات استان تهران به ریاست استاندار برگزار و نظر نهایی اعلام شود که با توجه به شرایط قطعا نظر منفی خواهد بود.

به گزارش فارس، شهر فردوسیه در جنوب شرقی شهرستان شهریار با جمعیتی در حدود ۳۵ هزار نفر«سرشماری سال ۱۳۹۵» قرار دارد که پس از آغاز مدیریت شهری دوره ششم پس از حواشی گسترده انتخاباتی از مرداد ۱۴۰۰، شورای شهر ۳ انتخاب در خصوص شهردار داشته که تا به امروز به نتیجه نرسیده و انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است.