البرز پنجشنبه و جمعه گرمی در پیش دارد
البرز پنجشنبه و جمعه گرمی در پیش دارد

شهریاریها :  منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که در ابتدای هفته پیش‌بینی کرده بودیم، این هفته دمای هوا در استان البرز با افزایش 3 تا 5 درجه‌ای روبه‌رو بود. وی تصریح کرد: در طول روزهای اخیر در گرم‌ترین ساعات دمای هوای برخی از مناطق استان البرز مانند […]

13920101000158_PhotoAشهریاریها :  منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که در ابتدای هفته پیش‌بینی کرده بودیم، این هفته دمای هوا در استان البرز با افزایش 3 تا 5 درجه‌ای روبه‌رو بود.

وی تصریح کرد: در طول روزهای اخیر در گرم‌ترین ساعات دمای هوای برخی از مناطق استان البرز مانند کرج به 38 درجه بالای صفر رسید.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: البته به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود باغ‌ها و مزارع کشاورزی در مناطق دیگر استان البرز مانند ارتفاعات و شهرستان‌هایی چون طالقان، در آن محدوده‌ها هوای خنک‌تری را مردم تجربه کردند.

رحمانیان ادامه داد: به عنوان مثال در حالی که دمای هوای کرج حدود 38 درجه بالای صفر بود، مردم در طالقان دمایی حدود 34 و در هشتگرد و ساوجبلاغ حدود 35 درجه را تجربه کردند.

وی بیان داشت: همچنین ما شب‌های نسبتاً گرمی را تجربه کردیم به صورتی که در کرج دمای هوا در خنک‌ترین ساعات حدود 27 درجه بالای صفر برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گزارش شده است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: البته همانطور که گفتم ساکنان مناطق کوهپایه‌ای در البرز مانند طالقان شب‌های خنکی را داشتند و به عنوان نمونه در ارتفاعات و روستاهای توابع طالقان،‌ دمای هوا در خنک‌ترین ساعات حدود 16 درجه بالای صفر بود.

* رکورد دمای هوا در امسال شکسته می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که طی روزهای اخیر آیا هوا خنک‌تر خواهد شد؟ گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی، احتمال می‌دهیم که در روزهای آینده به ویژه پنجشنبه و جمعه نه تنها هوای خنک‌تری را در استان البرز شاهد نخواهیم بود، بلکه پیش‌بینی می‌کنیم که گرما بیشتر شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: پیش‌بینی ما این است که در دو روز آینده و در گرم‌ترین ساعات دمای هوای در شهرستان کرج حدود 39 درجه باشد.

رحمانیان اظهار داشت: بنابراین مردم استان البرز باید منتظر آخر هفته گرمی باشند.

وی متذکر شد: در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها و رسیدن دمای هوا در استان البرز به 39 درجه بالای صفر، رکورد گرمای هوا در امسال در استان البرز به ویژه شهرستان کرج شکسته خواهد شد.

رحمانیان در پایان اظهار داشت: همچنین در سه روز آینده وضعیت جوی پایداری در استان البرز شاهد خواهیم بود و آسمانی صاف همراه با وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.