البرزی‌ها هفته‌ای بارانی در پیش دارند
البرزی‌ها هفته‌ای بارانی در پیش دارند

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: در هفته گذشته آسمان استان البرز به دلیل ورود سامانه بارشی دارای شرایط ناپایدار جوی بود. وی افزود: این شرایط باعث شد که شاهد بارش‌های خوبی در البرز باشیم و در برخی از روزها میزان بارش‌ باران بیش از میانگین بلندمدت […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: در هفته گذشته آسمان استان البرز به دلیل ورود سامانه بارشی دارای شرایط ناپایدار جوی بود.

وی افزود: این شرایط باعث شد که شاهد بارش‌های خوبی در البرز باشیم و در برخی از روزها میزان بارش‌ باران بیش از میانگین بلندمدت بود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: اگر چه روز گذشته شاهد آسمانی صاف در البرز بودیم، اما از عصر امروز انتظار افزایش ابرها و بارش پراکنده باران را داریم.

رحمانیان افزود: بارش برف در ارتفاعات و شدت وزش باد منجر به کاهش دما در استان البرز شد، به صورتی که در حال حاضر شاهد کاهش دمای دو تا چهار درجه‌ای در البرز هستیم.

وی ادامه داد: براساس تحلیل داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی انتظار داریم که از روز دوشنبه به بعد شاهد افزایش ابرها و شدت گرفتن بارش باران باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز  اضافه کرد: بر این اساس انتظار داریم که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه البرزی‌ها روزهای بارانی خوبی را در پیش داشته باشند و شاهد افزایش نعمات آسمانی باشیم.

رحمانیان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت شاهد بارش برف در ارتفاعات استان البرز و کاهش دمای هوا خواهیم بود.

وی با اشاره به اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در هفته‌های گذشته افزود: در صورتی که احتمال دهیم که شدت بارش‌ها به صورتی است که احتمال ایجاد خطر و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، به طور قطع با صدور اطلاعیه‌های رسمی و عمومی به مردم هشدارهای لازم داده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز همچنین از مردم خواست: همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و تصور نکنند که بارش‌های اخیر موجب رفع کم‌آبی و افزایش ذخایر زیرزمینی و منابع آبی شده است.