اسلامشهر، بالاترین تراکم دانش آموزی استان تهران را دارد
اسلامشهر، بالاترین تراکم دانش آموزی استان تهران را دارد
شهریاریها - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: شهرستان اسلامشهر بیشترین تراکم جمعیت دانش آموزی و قلع و قمع مدارس را در بین شهرستان های استان تهران به خود اختصاص داده است.

به گزارش شهریاریها ، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در گفتگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در بین مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بیشترین جمعیت دانش آموزی و بالاترین تراکم را دارد.

بهرامی افزود: با پیگیری های شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی فرصتی به دست آمد تا با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان اسلامشهر ضمن بازدید از چند باب مدرسه از نزدیک در جریان مسائل مختلف این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش قرار گیریم که در این سفر دو پروژه در بخش چهاردانگه و سه پروژه هم در اسلامشهر مورد بازدید و نظارت میدانی قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت و تکمیل سریع فضاهای آموزشی در حال احداث در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: با توجه به اینکه ساختمان هنرستان تربیت بدنی پسرانه اسلامشهر در حال احداث و نیمه کار است، وزیر دستور داد تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با تأمین اعتبارات مورد نیاز و تکمیل ساختمان و نصب تجهیزات این فضای آموزشی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اسلامشهر گفت: در بخش چهاردانگه مقرر شد با همکاری و مساعدت خیرین یک واحد آموزشی برای کودکانی که نیاز به توجه خاص در بحث آموزش و پرورش دارند احداث و از سوی وزارت آموزش و پرورش تجهیز و در اختیار دانش‌آموزان استثنایی این بخش قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه تعلیم و تربیت در شهرستان اسلامشهر وجود تعداد سرسام‌آوری از آرای قلع و قمع مدارس است که با دستور وزیر با توجه به ظرفیت های خوب موجود و به دلیل وجود مشکلات اسناد مالکیتی این ساختمان ها دچار مشکلاتی شده اند، مقرر شد که با پیگیری های وزارت آموزش و پرورش از مسئولین قوه قضاییه با همکاری دادستان کل کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

بهرامی با تاکید بر وجود بیشترین آمار قلع و قمع مدارس شهرستان های استان تهران در اسلامشهر گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی بیشتر مسئولین منطقه و استان مسائل و مشکلات این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش هر چه سریعتر برطرف شود.

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در سطح استان تهران ادامه داد: با توجه به سرانه های آموزش و پرورش در اسلامشهر، زیرساخت‌های مورد نیاز امر تعلیم و تربیت متناسب با جمعیت دانش آموزی این شهرستان نبوده و برای رفع و جبران آن ها باید اقدامات جهادی و جدی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی، ارتقاء میزان اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش، تامین اعتبارات مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی، افزایش فضاهای آموزشی خیرساز و احداث هنرستان های همجوار مراکز صنعتی و تولیدی از دیگر اقدامات و دستاوردهای وزیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر را می توان نام برد.