احتمال تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز قوت گرفت
احتمال تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز قوت گرفت

شهریاریها به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، هیربد معصومی پیرامون آخرین وضعیت تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز اظهار کرد: این موضوع اخیرا با تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوا در استانداری پیگیری شد و طی آن نیز با گزارشی از سوی اداره کل محیط زیست استان علت‌های افزایش آلودگی هوا در استان بررسی شد. […]

tatilشهریاریها به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، هیربد معصومی پیرامون آخرین وضعیت تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز اظهار کرد: این موضوع اخیرا با تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوا در استانداری پیگیری شد و طی آن نیز با گزارشی از سوی اداره کل محیط زیست استان علت‌های افزایش آلودگی هوا در استان بررسی شد.

وی افزود: در سفر اخیر دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور وضعیت آلودگی هوا در این استان تشریح و گزارش آن اعلام شد.

معصومی تصریح کرد: استان البرز به لحاظ همجواری تنگاتنگ با استان تهران، خوشبختانه یا متاسفانه سرنوشت آلودگی هوای پایتخت با نزدیک‌ترین شهرهای استان البرز که شهر گرمدره و کلانشهر کرج است به یکدیگر گره خورده است.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه که ادارات استان تهران تعطیل است حجم قابل توجهی از گردشگران عازم مناطق استان البرز و استان‌های شمالی می‌شوند و با عبور بیش از ۲۰۰ هزار خودرو از اتوبان تهران ـ کرج به سمت شمال و یا غرب کشور، استان البرز ۱۸ درصد بار ترافیک کشور را بر دوش کشیده و سهم آن نیز از ترددها افزایش آلودگی است‌.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز ادامه داد: این امر موجب افزایش آلایندگی و آلودگی هوای شهرهای گرمدره، کرج و فردیس می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا را بر آن داریم تا به لحاظ توجه ویژه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، گزارش مبسوطی را از این موضوعات تهیه و به معاون رئیس  جمهور اعلام و موضوع را به صورت ویژه به هیت دولت اعلام کنیم و امیدواریم این گزارش منتهی به تصمیمات مناسبی شود.

معصومی افزود: با پیگیری ‌استاندار، تعطیلی روزهای پنجشنبه محتمل خواهد بود و صرفا این تعطیلی با هدف افزایش روزهای پاک در شهرهای آلوده استان است.