احتمال تعطیلی اماکن ورزشی استان تهران تا ۲ ماه دیگر
احتمال تعطیلی اماکن ورزشی استان تهران تا ۲ ماه دیگر
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ضمن تاکید بر نظافت شخصی برای مقابله با بیماری کرونا گفت: امکان ادامه تعطیلی ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی تحت پوشش این نهاد تا ۲ ماه دیگر وجود دارد.

به گزارش شهریاریها ، «رضا گل‌محمدی» روز سه شنبه در نشست گفتمان سلامت و اقدامات مقابله با ویروس کرونا افزود: در قدم نخست برای مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا ۴۰۰ مکان ورزشی دولتی این نهاد را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده ایم.

وی با بیان اینکه در خصوص فعالیت های ورزشی، تابع تصمیمات ستاد ملی پیشگیری با بیماری کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: از ۱۰ اسفند بیش از چهار هزار و ۸۰۰ مجموعه ورزشی خصوصی، پیست‌های اسکی، مسابقات لیگ برتر و سایر مجموعه‌ها را تعطیل کرده ایم و هم اینک عملیات ضدعفونی و گندزدایی این اماکن در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه بنا به نظر ستاد پیشگیری بیماری کرونا این روزها هیچ مکان ورزشی دولتی و خصوصی نمی تواند فعالیت کند، اظهار داشت: همه روزه بازرسان و کارشناسان این نهاد از  اماکن تحت پوشش نظارت می کنند و  هر نوع فعالیت مجموعه‌های خصوصی را متوقف خواهند کرد.

وی تاکید کرد: به منظور ریشه کن شدن بیماری و عادی شدن شرایط این احتمال وجود دارد که تا ۲ ماه دیگر فعالیت اماکن ورزشی استان تهران تعطیل باشد.

گل‌محمدی اضافه کرد: در حال حاضر تنها فعالیت‌های ورزشی که طبق تقویم جهانی و بین المللی از قبل مشخص بود در حال انجام است.

وی گفت: از آنجا که یکی از راه‌های کنترل بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی کردن مداوم محیط های ورزشی است باید بهداشت شخصی برای علاقمندان و ورزشکاران به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

انتخابات هیات فوتبال پس از مجمع انتخاباتی فدراسیون

گل‌محمدی همچنین به انتخابات هیات فوتبال استان تهران اشاره کرد و اظهارداشت: انتخابات هیات فوتبال استان پس از مجمع انتخاباتی فدراسیون انجام خواهد شد.  

وی افزود: مادامی که مدیریت هیات فوتبال تهران با شکل موجود اداره شود، فعالیت آن غیر قابل قبول است.

گل محمدی خاطرنشان کرد:  از اسفند سال گذشته مدیریت چهار ساله رئیس هیات فوتبال به اتمام رسیده است.  

هم اینک ۱۳ نامزد برای ریاست هیات فوتبال استان تهران ثبت نام کرده اند.  

حبیب الله ابوالحسن شیرازی ریاست هیات فوتبال استان تهران را بر عهده دارد.  

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا امروز ۹۲ هزار و ۱۸۲ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۲۹۳ نفر بهبود یافته اند و ۳ هزار و ۱۳۱ نفر نیز جان باخته اند.

ایران با دو هزار و ۳۳۶ ابتلا، ۷۷ فوتی و ۴۳۵ بهبود یافته، سومین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین – مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۱۵۲ مورد و  کره جنوبی با ۵ هزار و ۱۸۶ مورد ابتلا به شمار می رود.