آغاز مجوز ساخت در فاز 2 شهرک وائین شهریار
آغاز مجوز ساخت در فاز 2 شهرک وائین شهریار

شهریاریها : زکریا مرادی در شهریار اظهار داشت شهرستان شهریار از نظر تراکم جمعیتی شرایط خاصی در استان تهران داشته و یکی از مناطقی است که از نظر مهاجرت آمارهای بالایی دارد. وی تصریح کرد: با افزایش جمعیت شهریار و همچنین افزایش مهاجرت به این شهرستان، طبیعی است که مشکل تامین مسکن که امروزه اکثر […]

2c7945شهریاریها : زکریا مرادی در شهریار اظهار داشت شهرستان شهریار از نظر تراکم جمعیتی شرایط خاصی در استان تهران داشته و یکی از مناطقی است که از نظر مهاجرت آمارهای بالایی دارد.

وی تصریح کرد: با افزایش جمعیت شهریار و همچنین افزایش مهاجرت به این شهرستان، طبیعی است که مشکل تامین مسکن که امروزه اکثر خانواده‌ها را درگیر خود کرده، در شهریار نمود بیشتری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهریار افزود: به همین دلیل برنامه‌هایی از سوی نهادهای مختلف اجرایی و دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکل ارائه شده و شورای شهر و شهرداری شهریار نیز در این زمینه کارهای خوبی انجام داده‌اند.

مرادی در پاسخ به این پرسش که مشکلات مربوط به شهرک وائین شهریار که پیش از این شورای اسلامی این شهرستان وعده بررسی و رفع آنها را صادر کرده بود در چه شرایطی قرار دارد؟ گفت: ما معتقدیم که برای رفع دغدغه مسکن حداقل باید تسهیلات ویژه در اختیار مردم قرار گیرد که یکی از این موارد مربوط به شهرک وائین است.

وی افزود: پیش از این چندین نوبت اعضای شورای شهر و مدیران شهرستانی از شهرک وائین بازدید کرده و طرح‌هایی برای رفع مشکلات مردم در این شهرک در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

نماینده مردم شهریار در شورای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: پیش از این صدور مجوز در بخش‌هایی از این شهرک به ویژه در فاز 2 ممنوع بود که در نخستین گام این ممنوعیت رفع شده و هم‌اکنون شهرداری اقدام به صدور مجوز ساخت در این فاز کرده است.

مرادی بیان داشت: همچنین طرحی در شورای شهر شهریار مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر اساس آن پیشنهاد شده بود تراکم 120 درصدی در شهرک وائین افزایش یابد. خوشبختانه این طرح نیز با مساعدت و نظر مثبت همه اعضای شورا به تصویب رسید و ارائه تراکم در شهرک فوق به 180 درصد افزایش یافت.

* ارائه تسهیلات ویژه ساخت و ساز در شهرک وائین

مرادی با بیان اینکه برای ساخت و ساز در شهرک وائین شهریار تسهیلات ویژه‌ای از سوی شهرداری و دستگاه‌های مرتبط ارائه می‌شود، گفت: برخی نهادهای مربوطه از جمله فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی موظف به ارائه این تسهیلات شدند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ارائه این تسهیلات و همچنین حمایت از مالکان فازهای مختلف شهرک فوق، بخش مهمی از مشکلات ساکنان و مالکان این شهرک برطرف شود.