آغاز بارش‌ها در البرز / دما به زیر صفر می‌رسد
آغاز بارش‌ها در البرز / دما به زیر صفر می‌رسد

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، سامانه بارشی جدیدی از عصر روز گذشته از سمت شمال غربی وارد کشور شده که این سامانه شرایط جوی و آب و هوای استان البرز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، سامانه بارشی جدیدی از عصر روز گذشته از سمت شمال غربی وارد کشور شده که این سامانه شرایط جوی و آب و هوای استان البرز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی فوق از صبح امروز مناطق شمالی و شمال غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده و شاهد بارش‌ باران در شمال و شمال غربی کشور، وزش باد و رعد و برق در استان‌های این مناطق هستیم.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: این سامانه از صبح روز سه‌شنبه وارد آسمان استان البرز شده است، اما تاثیرگذاری آن از عصر این روز و با افزایش سرعت باد و افزایش ابرها مشاهده خواهد شد.

رحمانیان گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که از شامگاه سه‌شنبه در نقاط مختلف استان البرز شاهد بارش‌های پراکنده و همچنین وزش شدید باد باشیم.

وی بیان داشت: این بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان البرز به صورت برف خواهد بود.

این مسئول افزود: شرایط موجود در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته تداوم یافته و در این روزها شاهد افزایش میزان ابر و بارش‌ها خواهیم بود.

* کاهش شدید دمای هوا در روزهای پایانی هفته

به گفته رحمانیان بارش برف در ارتفاعات و همچنین افزایش بارش‌ باران در شهرهای البرز موجب کاهش دمای هوا در روزهای پایانی هفته در این استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در روزهای ابتدایی هفته دمای هوا در شهرستان کرج در گرم‌ترین ساعات به 19 درجه بالای صفر رسید، اما پیش‌بینی می‌شود که در روز چهارشنبه حداکثر دمای هوا در این شهرستان حدود 10 درجه باشد که نشان‌دهنده کاهش 9 درجه‌ای در مقایسه با روزهای نخست هفته است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین چهارشنبه این هفته دمای هوای شهرستان کرج در سردترین ساعات برای نخستین بار در سال جاری به زیر صفر درجه می‌رسد.

رحمانیان در پایان گفت: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در سردترین ساعات شامگاه چهارشنبه دمای هوا در کرج به منفی 2 درجه کاهش یابد که این امر برای نخستین بار در سال جاری رخ خواهد داد.